Bolagsekonom till Världsledande Konsultbolag

Bolagsekonom till Världsledande Konsultbolag

Arbetsbeskrivning

Vill du tycka att det är roligt att gå till jobbet? Få förutsättningen att utveckla dig internt samt arbeta med affärsutveckling för de bolag du ansvarar för?

Var? Kista
När? Start så snart som möjligt
Anställningsform? Hyrrekrytering via Delta Consulting



Om vår kund

Vår kund är ett världsledande konsultbolag som bland annat arbetar inom systemutveckling. Med en dynamisk miljö och långsiktiga mål ser kunden att dess ledord: passion, kunskap och frihet återspeglar dem väl.

Kunden ser god arbetsmiljö som en otroligt viktig faktor för välmående. En utmanande faktor för konsultbolag är sammanhållning och känsla av tillhörighet. Detta är vår kund medveten om och lägger därför lite extra krut på roliga och sociala aktiviteter som inkluderar alla.

En ytterligare faktor för välmående är en lyhörd ledare som fångar upp mål och visioner hos medarbetarna. Tillsammans skapar de, genom denna frihet, utrymme till att internt kunna utvecklas åt det håll man önskar.



Om Rollen:
Som Bolagsekonom hos vår kund kommer du ha ansvar för 2-4st bolag, beroende på storlek och aktivitet i bolagen. Du kommer ha möjlighet att utveckla dina färdigheter inom koncernredovisning samt arbeta med affärsutveckling för "dina bolag".

Det är en väldigt dynamisk miljö där bolagsantalet (under koncernen) rör sig då och då. Idag är det 9 bolag under koncernen fördelat på teamet av 3 personer. En av medarbetarna i teamet kommer snart gå i pension och då är tanken att lönearbetet kommer bli outsourcat.

Vem är du?
För att trivas i rollen som Bolagsekonom hos vår kund ser vi att du är självgående och trygg i redovisningsarbetet från ax till limpa. Har du dessutom erfarenhet av ekonomiprogrammet Xledger så är detta ett stort plus. Vi ser att du uppskattar god kommunikation samt att du kan agera kravställare internt och extern. När det blir aktuellt med outsourcad lön ser vi också att du kan agera bollplank mot lönebyrån.

Vi ser att du gillar helheten och därmed är öppen för uppgifter som är allt från små till stora. Genom ditt driv, din sociala förmåga och rätt inställning ser vi att du tycker om att ta stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete samtidigt som du värdesätter samarbetet med dina kollegor.


Arbetsuppgifter:

- Bolagsansvar för ca 2-4 bolag
- Löpande bokföring
- Fakturering
- Kund- och levreskontra
- Avstämningar
- Självständigt kvalificerat bokslutsarbete
- Upprättande av årsredovisning
- Rapportering månadsvis
- Planering och upprättande av kvartalsårsbokslut
- Moms- och skattedeklarationer
- Delta i budgetarbete
- Kontakt med leverantörer & banker
- Likviditetsprognos
- Lönearbete




System:

- Xledger
- Cognos Controller
- Dicom Expense




Krav:

- Självständig inom redovisningsarbetet från ax till limpa
- Nyfiken
- Kommunikativ & Social
- Growth Mindset
- Pedagogisk




Meriterande:

- Xledger
- Ekonomiutbildning
- Ledarskapserfarenhet
- Praktisk förståelse för ekonomiyrket
- Drivit förändring med goda resultat tidigare
- Intresse för affärsutveckling


Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Har vi ringat in din person? Kul!

Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer.



Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Simone Husdal på simone@deltaconsulting.se eller 076-947 95 03.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 23 april 2023

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb