Bostadsförmedlare - Visstidsanställning

Arbetsbeskrivning

Boplats Syd AB är ett kommunägt bolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.  Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.  Under 2020 förmedlade vi närmare 9300 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.  



Bostadsförmedlare - Visstidsanställning

Som bostadsförmedlare är du och dina kollegor ansiktet utåt både för våra samverkande hyresvärdar och för de som söker bostad.

Arbetsuppgifter 

Vi förmedlar 37 lägenheter varje arbetsdag och dina arbetsuppgifter som förmedlare kommer att bestå av att ansvara för hela förmedlingsprocessen, som bland annat innebär att publicera lägenhetsannonser på vår hemsida, kontrollera uppladdade intyg och handlingar samt skicka hyresgästförslag till hyresvärden.  
 
Genom att vägleda våra sökande genom processen samtidigt som du är lyhörd och ger hyresvärdarna effektiv service med bästa kvalitet är du en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mejl. Du arbetar dagligen i vårt verksamhetssystem som är ett stöd i all kontakt med kunder och hyresvärdar. Du ska alltid jobba för kundens bästa och uppmärksamma förbättringspotentialer för att driva Boplats Syd framåt.  

 

Kvalifikationer

Du som söker har flerårig erfarenhet av administrativt arbete. Du har en avslutad gymnasieutbildning och gärna en branschinriktad utbildning. Vi vill att du har mycket goda IT-kunskaper. Du bör också ha goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Högskoleexamen och kunskaper i andra språk är meriterande.  

Som kollega på Boplats Syd behöver du vara samarbetsvillig och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera och vi vill att du ser möjligheter i stället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga och är beredd att hjälpa till där det behöves för stunden. Du tar initiativ till förändring och ser utvecklingsmöjligheter. Du driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer samtidigt som du vågar ta egna beslut.   

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att vara en del av Boplats Syd.

  

Villkor 

Vi behöver tillfällig förstärkning på grund av byte av förmedlingssystem. Det är därför en tidsbegränsad anställning tom 31 januari 2022.  I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag.  

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Boplats Syd
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2021
  • Ansök senast: 23 maj 2021

Liknande jobb


15 april 2024

Service och administration

Service och administration

26 januari 2024