OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SKB är en kooperativ hyresrättsförening, som bygger och hyr ut lägenheter med kooperativ hyresrätt till medlemmarna. SKB har för närvarande 80.000 medlemmar samt äger och förvaltar nästan 7.000 lägenheter.
Vi har ett mycket fint och varierat fastighetsbestånd i Stockholm, byggt från 1917 fram till idag. Den senaste bostadsfastigheten ligger i Hammarby Sjöstad. Vi har kontinuerlig nyproduktion på cirka 150 - 200 lägenheter per år fram till 2010. Under året har vi mottagit tre hedrande priser för vår mångåriga satsning på hög boendekvalitet. Under 2006 har vi också genomfört såväl kundenkät som medarbetarenkät med mycket bra resultat, som väl tål en jämförelse med våra konkurrenter. Vi är 120 anställda och vårt kontor ligger i moderna lokaler i Abrahamsberg.
Vi söker nu två bostadsförvaltare till förvaltningsavdelningen.
Ett förvaltarområde omfattar cirka 1.100 lägenheter och därtill hörande lokaler. Till din hjälp har du 7-10 fastighetsskötare, som självständigt sköter respektive fastighet. Inom respektive distrikt finns ytterligare två förvaltare samt en trädgårdstekniker, med vilka du kommer att ha ett nära samarbete. Därutöver finns inom avdelningen en administrativ enhet som bistår distriktsförvaltningen. På företaget finns också en marknadsavdelning, en teknisk avdelning och en administrativ avdelning samt en VD-stab.
Dina arbetsuppgifter består av sedvanliga förvaltaruppgifter enl följande:
* Kundansvar
* Personalansvar
* Ekonomiskt ansvar
*Tekniskt ansvar
*Juridiskt ansvar
* Föreningsarbete
I arbetet ingår en hel del föreningsarbete inom kvartersråden, företrädelsevis på kvällstid. Kvartersråden sammanträder ungefär en gång/månad och diskuterar trivsel- och förvaltningsfrågor, tillsammans med bostadsförvaltaren. Varje förvaltare ansvarar för ca 10 kvartersråd.
Vi vill att du har:
Relevant högskoleutbildning inom teknik, ekonomi eller fastighetsförvaltning
Erfarenhet av personalledning
Erfarenhet av budgetarbete
Erfarenhet av kundkontakter & service
Rollen som bostadsförvaltare kräver att du är mycket serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Du är prestigelös, handlingskraftig och står för ett gott ledarskap. Du har lätt att samarbete med andra, är ödmjuk samt har en bra förmåga att diskutera och resonera med såväl kunder som personal.
Det är viktigt att du är en god kommunikatör, och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift - vilket vi vill se prov på i din ansökan. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga, och arbetet kräver ett uppriktigt engagemang och ansvarstagande i kombination med förmågan att improvisera och prioritera.
Du ska kunna gå den svåra balansgången att vara professionell, samtidigt som du har "glimten i ögat".
För att komma till din rätt i förvaltarrollen måste du ha minst ett par års erfarenhet, enl kravspec. ovan
Vi erbjuder en positiv arbetsmiljö med stora möjligheter till utveckling inom yrkesrollen.
Sökanden som inte uppfyller ovanstående krav på erfarenhet och utbildning, kommer ej att tas i beaktande.