Bostadsuthyrare till Linköping

Arbetsbeskrivning

Du står i entrén till huset där lägenheten som du just ska visa finns och har just prickat av de som du har bjudit in på visning. Efter en kort presentation av hur allt ska gå till släpper du in de förväntansfulla personerna som hoppas att de snart ska få skapa sitt hem, just här i den här lägenheten. Intressenterna kommer in och din show kan börja. Du har verkligen läst på allt om den här bostaden, du känner till kvarteret väl och du har stämt av lite med fastighetsskötaren om vilka andra personer som bor i huset. Just den här delen av ditt jobb brinner du extra för och du är i ditt esse när du svarar på frågor samtidigt som du visar var du tänker att vi ska installera diskmaskinen. Efter att ha småpratat med var och en av dina gäster så vet du vem du tänker erbjuda bostaden.
Är det så här du vil jobba, då ger vi dig chansen att söka ditt nästa drömjobb!
Heimstaden växer så det knakar och till vårt härliga gäng i Linköping söker vi nu en erfaren och serviceminded bostadsuthyrare för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Vårt fastighetsbestånd i Linköping består idag av ca 2 600 lägenheter.
Vi söker dig som är en positiv och självgående Bostadsuthyrare. I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster där du har ansvar för köhantering, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, nyckelhantering, dokumentation, övrig förekommande administration och delansvar för receptionen. 
I rollen ingår besiktningar vid in-och utflytt och du är även med och fattar beslut om renoveringsåtgärder och tillval. Du gillar att arbeta självständigt och jobba mot de mål som du har satt upp tillsammans med dina kollegor. För dig är arbetskamraterna viktiga och du trivs med att vara en del i ett team där vi skapar en levande verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du skapar förtroende och förmedlar trygghet i dina kundmöten då du i många fall är den första personliga kontakten man har med oss. 
Din profil
Du har några års erfarenhet från att arbeta med bostadsuthyrning inom fastighetsförvaltning. Du är van vid att arbeta i MS Office eller liknande miljöer. Som person brinner du för service och kundkontakter.
Du har förmågan att arbeta strukturerat, har gott ordningssinne och är van att samarbeta med andra och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du arbetat i Vitec. Körkort med B-behörighet är ett krav. Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du trivas hos oss!
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan  
Personligt brev och CV välkomnas senast 13 mars 2022. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller  https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


20 juni 2023