Bostadsuthyrare till Linköping

Arbetsbeskrivning

Du är just tillbaka från lunchpromenaden med en kollega och konstaterar att du hann med de flesta punkterna på din ”To do”-list, under förmiddagen. Din planering höll och det gör dig glad, men inte förvånad – du brukar ändå ha rätt bra kontroll på läget. Nu ska du iväg på en spontanvisning innan du ska tillbaka till kontoret för att gå genom månadens uppsägningar med dina uthyrarkollegor. Du älskar att kombinera att jobba själv samtidigt som att du tycker att det är kul att vara en aktiv del i en grupp med tre andra bostadsuthyrare där ni har helhetsansvaret för uthyrningen.
Är det så här du vill jobba? Nu har du chansen att söka ditt nästa drömjobb!
Vi växer så det knakar och söker en erfaren och serviceminded bostadsuthyrare för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Du utgår från vårt kontor i centrala Linköping och jobbar en hel del ute i vårt fastighetsbestånd som består av ca 2 700 lägenheter.
Vi söker dig som är en positiv och självgående Bostadsuthyrare. I arbetet ingår många personliga möten med våra hyresgäster där du har ansvar för köhantering, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, nyckelhantering, dokumentation, övrig förekommande administration och delansvar för receptionen. 
I rollen ingår besiktningar vid in-och utflytt och du är även med och fattar beslut om renoveringsåtgärder och tillval. Du gillar att arbeta självständigt och jobba mot de mål som du har satt upp tillsammans med dina kollegor. För dig är arbetskamraterna viktiga och du trivs med att vara en del i ett team där vi skapar en levande verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du skapar förtroende och förmedlar trygghet i dina kundmöten då du i många fall är den första personliga kontakten man har med oss. 
Din profil
Du har några års erfarenhet från att arbeta med bostadsuthyrning inom fastighetsförvaltning. Du är van vid att arbeta i MS Office eller liknande miljöer. Som person brinner du för service och kundkontakter, samtidigt som du är en skicklig administratör.
Du har förmågan att arbeta strukturerat, har gott ordningssinne och är van att samarbeta med andra och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du drivs av att nå dina mål och att hela tiden slipa på dina arbetssätt för att bli ännu bättre. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du arbetat i Vitec. Körkort med B-behörighet är ett krav. Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du trivas hos oss!
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan  
Personligt brev och CV välkomnas senast 30 september 2022. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


20 juni 2023