Bostadsuthyrare till Linköping

Arbetsbeskrivning

Tänk dig att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få visa olika typer av bostäder för att matcha kundens behov och se till att kundens nya hem är precis det som de drömmer om. Nu har du chansen!
Heimstaden växer så det knakar och till vårt härliga gäng i Linköping söker vi nu en erfaren och service-minded bostadsuthyrare för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Vårt fastighetsbestånd i Linköping består idag av ca 2.600 lägenheter.
Vi söker dig som är en positiv och självgående Bostadsuthyrare. I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster där du har ansvar för köhantering, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, nyckelhantering, dokumentation, övrig förekommande administration och delansvar för receptionen. 
I rollen ingår även besiktningar vid in-och utflytt och du är med och fattar beslut om enklare renoveringsåtgärder. Du arbetar självständigt men också som en del i ett team där vi skapar en verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du har en viktig roll i kundupplevelsen då du i många fall är den första personliga kontakten man har med oss. 
Din profil
Du har några års erfarenhet från att arbeta med bostadsuthyrning inom fastighetsförvaltning. Du är van vid att arbeta i MS Office eller liknande miljöer. Som person brinner du för service och kundkontakter.
Du har förmågan att arbeta strukturerat, har gott ordningssinne och är van att samarbeta med andra och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du arbetat i Vitec. Körkort med B-behörighet är ett krav. Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du trivas hos oss!
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan  
Personligt brev och CV välkomnas senast 31 maj 2021. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


15 april 2024

Service och administration

Service och administration

26 januari 2024