Boutique Team Leader

Boutique Team Leader

Arbetsbeskrivning

Är du en stark butikschef som brinner för teamets utveckling? Har du erfarenhet från kundservice eller detaljhandel och vill arbeta på en arbetsplats med premium produkter där hållbarhet är en integrerad del av verksamheten? Fantastiskt, vi på Nespresso söker en ny Boutique Team Leader som vill bli del av vårt team i Region Stockholm.
Nespresso – ett namn som är synonymt med kvalitet och innovation. Vår historia började med en enkel men revolutionerande idé: att göra det möjligt för vem som helst att skapa den perfekta koppen espressokaffe – precis som en skicklig barista.
På Nespresso placerar vi människor, kaffe och hållbarhet i centrum. Nespresso grundades 1986 med huvudkontor i Schweiz och har sedan starten vuxit till att bli en självständig global verksamhet inom Nestlé-koncernen. Med denna fasta uppbackning är vi nu ett ikoniskt internationellt varumärke som finns i över 60 länder runt om i världen.
Vi erbjuder
I rollen som BTQ Team Leader har du ansvar för den dagliga driften av butiken och samarbetar med de övriga Team Leaders i regionen samt Retail Area Manager. De främsta och viktigaste uppgifterna är att leda och inspirera teamet av medarbetare, främja försäljningen av produkter från Nespresso samt säkerställa att våra kunder får en unik kaffeupplevelse som ökar lojaliteten.
Andra uppgifter som ingår i tjänsten
Andra uppgifter som ingår i tjänsten:
Bemöta kunder och hantera mer komplicerade och utmanande kundsituationer
Säkerställa högsta kvalitet i kundbemötande hos personalen
Ge feedback och coacha personalen utifrån prestation och för deras personliga utveckling
Vara delaktig i processen vid anställning av ny personal
Planera utbildning och dess genomförande för såväl ny som befintlig butikspersonal
Främja teamkänslan och arbeta för att stärka teamets sammanhållning
Arbeta med målsättningen och följa upp butikens prestation
Skapa relevanta aktiviteter som motiverar personalen till hög prestation
Ansvara för schemajusteringar och ordna täckning av lediga pass och vid sjukdom
Standardisera dagsupplägget i butiken för att effektivisera arbetet
Genomföra månadsarbete med bl.a. löne- och frånvarorapportering
Samverka med Retail Area Manager för att driva butikens utveckling framåt
Göra beställningar och ha en god känsla för optimering och effektivisering vid lagerhållning
Skapa god kontakt med andra avdelningar för att främja samarbete inom Nespresso

Din erfarenhet
Relevant utbildning
Minst 3 års erfarenhet av kundservice från service- eller detaljhandel
Mycket goda ledaregenskaper
Erfarenhet inom relevant ledarskap

Kunskaper i Power Point och Excel är meriterande. Du bör även kunna uttrycka dig flytande på både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att:
Du har mycket god kommunikationsförmåga
Du har stort fokus på kundservice och kvalitet
Du har ett brinnande intresse och engagemang för varumärket Nespresso
Du vill arbeta med människor och deras personliga utveckling
Du kan bibehålla ett lugn vid stressade och oväntade situationer

Tjänsten innefattar arbete med administration, framtagande och utvecklande av nya standarder, rutiner och processer i butiken samt uppföljning av ansvarsområden i butiken. Arbetet förutsätter därför ett organisatoriskt sinne, samt flexibilitet både vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider. Arbetet innefattar även stor del tid i butiken, både för sälj och för feedback och coaching av personal.
Är du intresserad?
Vänligen notera att vi endast beaktar ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Har du specifika frågor och tjänsten är du välkommen att mail Retail Area Manager, Linda Westlund på linda.westlund@nespresso.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nespresso Boutique Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Liknande jobb


Butikschef Individ Prestige Nordby

Butikschef Individ Prestige Nordby

6 april 2024

SHOP MANAGER

4 april 2024