Branch Manager till Academic Works kontor i Malmö

Branch Manager till Academic Works kontor i Malmö

Arbetsbeskrivning

Kontoret i Malmö är ett av Academic Works största kontor och vi planerar för en kraftig tillväxt i regionen kommande år. Vi söker en inspirerande och trygg ledare som brinner för affärer och som vill driva resan framöver tillsammans med alla våra fantastiska medarbetare. Din uppgift blir att driva kontoret framåt och skapa resultat, men också att fortsätta utveckla en arbetsplats som präglas av engagemang och glädje.

OM TJÄNSTEN

Vi på Academic Work matchar de bästa talangerna med företag i behov av kompetens. Vi rekryterar och hyr ut studenter och akademiker som i början av karriären. Vi finns i 12 städer och är i dag ett av de största bolagen i vår bransch. På Academic Work har vi en gemensam passion för vårt uppdrag, vår kultur, och våra kunder. Vi vill erbjuda den bästa arbetsplatsen och strävar efter att skapa en atmosfär att trivas och utvecklas i. Som Branch Manager spelar du en betydande roll för att vi ska lyckas uppnå det. På Malmökontoret arbetar cirka 60 medarbetare. Du leder kontoret tillsammans med din ledningsgrupp som du samarbetar nära med. Du ingår också i vår community för alla Branch Managers i Sverige där man utbyter erfarenheter och utvecklar vår best practice.

Du erbjuds

🧘🏽 Förmånspaket: Du får ett omfattande förmånspaket, inklusive extra semesterdagar, generösa friskvårdsförmåner, flexibilitet kring arbetsplats och tid, tjänstepension och sjukförsäkring.

💻 Utveckling: Vi strävar efter att ge våra chefer de bästa förutsättningarna att lyckas i sina uppdrag. Därför investerar vi i löpande utbildning och kompetensutveckling för att du ska ha bästa möjliga verktyg.

🚀 Möjlighet att bli delägare: Vi tror på att skapa en stark gemenskap och engagemang där alla har en del i företagets framgång. Därför erbjuder vi dig möjligheten att köpa andelar i bolaget.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Som BM har du fullt resultatansvar för ditt kontor och du rapporterar till ledningen för Academic Work Sverige. Du gör analyser och fattar beslut som du anser vara gynnsamma för din lokala marknad och säkerställer att de genomförs.
* Du har en god förståelse för kontorets kundbas och strävar ständigt efter att skapa bästa förutsättningar för nya affärsmöjligheter. En viktig del i rollen är att regelbundet träffa kontorets nyckelkunder för att förstå deras behov och naturligtvis för att bygga starka relationer och säkerställa att vi levererar på topp.
* Du säkerställer att cheferna i din ledningsgrupp leder med tydlighet och energi, med fokus på att utveckla sina medarbetare. Ledarskapsutveckling och successionsplanering är centrala inslag i ditt dagliga arbete.
* En av dina viktigaste uppgifter är att bygga ett starkt team som präglas av högt engagemang och strävar mot gemensamma mål. Genom ditt sätt att leda och kommunicera uppmuntrar du till goda samarbeten mellan samtliga funktioner på ditt kontor.


VI SÖKER DIG SOM
- Har gedigen erfarenhet av att leda heltidsanställda medarbetare med fullt personalansvar.
- Har erfarenhet av konsultativ försäljning av tjänster inom relevant bransch.
- Haft tidigare chefstjänster med fullt budget- och resultatansvar.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har
- Har relevant erfarenhet från bemanning- rekrytering- eller konsultbranschen från dina senare år i arbetslivet.
- Har universitetsexamen inom ekonomi, beteendevetenskap, organisation eller motsvarande.
- Har erfarenhet av att leda förändringsarbete i organisationer med högt tempo och behov av att anpassa sig till omvärldens krav för att hålla sig aktuella.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatinriktad
- Ansvarstagande
- Uthållig
- Självinsikt
- Kommunikativ

Vår kultur är något vi på Academic Work verkligen är stolta över och som gör oss unika. Den bygger på våra fantastiska medarbetare och hur de lever våra värderingar varje dag. Är du en person som vill vara med och bidra till att vi fyller vardagen med positiv energi, ambition samt omtanke och gemenskap, så tror vi att vi är en bra match för varandra.



Hur är det att jobba på Academic Work?
- Vår kultur på Academic Work
- CSR och miljö på Academic Work
- Instagram @Academic Work
- LinkedIn @Academic Work

Vår rekryteringsprocess

Första steget i processen är två urvalstester. Ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.





INFORMATION OM FÖRETAGET
Vi vågar säga att vi inte är vilket företag som helst. Under 25 år har vi byggt en kultur som verkligen känns – vare sig du är medarbetare, kund eller leverantör. Vår kultur är full av värme, energi, engagemang och öppenhet. Vi sätter höga mål, och vi tror på att skapa starka band och ha roligt tillsammans. Allt från spännande resor och stora fester till spontana after works, gemensamma frukostar och träning. Hos oss är arbetsdagen fylld av energi, högt tempo och snälla, ambitiösa kollegor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2024
  • Ansök senast: 24 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Försäljningschef

Försäljningschef

14 juni 2024