Brand Manager Compulsory School

Brand Manager Compulsory School

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att bygga och utveckla varumärken? Är digital marknadsföring, webb och sociala medier din hemarena? Tycker du dessutom att det är kul att projektleda kampanjer och event, är social och serviceinriktad? Då kanske det är dig vi söker!

Watma är en starkt växande skolkoncern med både grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildning. Vi drivs av att ge fler tillgång till en riktigt bra utbildning och på så sätt bidra till att förbättra vårt samhälle. Nu söker vi en Brand Manager Compulsory School med uppdraget att leda marknadsarbetet för våra grundskolor.

Våra värdeord
Inom Watma arbetar vi utifrån värdeorden Tillsammans, Ambassadörskap och Kunskapsutveckling. Vi kallar det för The Watma Way of Working och grunden är att allt vi gör, gör vi för att vi är övertygade om att det är det bästa för våra elever.

Uppdraget
Som Brand Manager Compulsory School kommer du att ingå i vårt marknadsteam bestående av Marknadschef, Kommunikationsansvarig, samt ytterligare två Brand Managers (gymnasiet och vuxenutbildning). Du kommer att arbeta i nära samverkan med skolorna och rektorerna samt vår antagningsavdelning.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierade men alla syfta till att stärka grundskolans varumärke och attraktivitet genom att synliggöra det fina arbete som sker ute i våra verksamheter.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:

Äga och utveckla social media- och marketing automation-strategi för våra målgrupper
Producera engagerande innehåll på sociala plattformar
Projektleda kampanjer, informationsmöten och öppna hus
Varumärkesutveckling
Vara delaktig i framtagande av marknadsmaterial
Utforma underlag för marknadsbudget och aktiviteter till marknadsplan
Fungera som kontaktperson mot skolenheterna


Kvalifikationer
Vi söker dig som har god förståelse för hela kedjan i det digitala marknadsföringsarbetet samt erfarenhet av att arbeta med projektledning av olika fysiska marknadsaktiviteter och event. Några års erfarenhet av kvalificerat marknadsarbete i kombination med en eftergymnasial utbildning i medie- och kommunikation, marknadsföring eller liknande är en bra grund för att lyckas i rollen.

Självledarskap och förmågan att prioritera är egenskaper vi värderar högt. Eftersom arbetet innebär mycket social kontakt, tror vi att du är en person som tycker om att bygga relationer och drivs av att ge service. Du vågar ta för dig och tvekar inte att göra det där lilla extra när det behövs.

Tjänsten är på heltid och du utgår från där det passar dig bäst - vårt kontor i Stockholm eller Norrköping eller hemifrån. Regelbundna resor inom verksamhetsområdet i framförallt södra Svealand och Götaland ingår.

Villkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: 100%

Uppvisande av utdrag ur belastningsregistret är obligatoriskt för anställning.

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta:
Carl-Ola Pettersson, Marknadschef: carlola.petersson@laroverken.se
eller
Sara Strömgren Davidsson, Talent & Engagement Manager
sara.stromgren-davidsson@watma.se

Intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt datum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Watma
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juli 2022
  • Ansök senast: 12 augusti 2022

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024