Brand Manager till HeadBrands

Brand Manager till HeadBrands

Arbetsbeskrivning

På HeadBrands är tempot högt, arbetsuppgifterna varierar och ingen dag är den andra lik. Som Brand Manager kommer du få över 80 nya kollegor i hela Norden och bli en del av bolagets marknadsavdelning med ett gäng minst lika kreativa, drivna och engagerade personer. Ingen idé är för tokig och inga mål för höga.

Om HeadBrands
HeadBrands historia började 2010 när två entreprenörer i Lund fick en unik idé, de skulle erbjuda frisörer ett nytt och enkelt inköpsalternativ med stor valfrihet. Idag är vi Nordens största distributör inom professionell hårvård. Med kreativa och flexibla helhetslösningar för våra kunder har vi vuxit snabbt och vänder oss numera även mot retail och etail. Vi är ett glatt gäng med en stark framåtanda och drivkraft för att skapa bästa tänkbara kundupplevelse. HeadBrands är ett modernt företag som alltid strävar uppåt och är i ständig utveckling.

Om rollen
Rollen som Brand Manager är för verksamheten en nyckelfunktion för den fortsatta utvecklingen av flertalet varumärken. Du går in i en bred roll med många kontaktytor och arbetar krossfunktionellt över såväl B2B som B2C. Du kommer driva parallella projekt, driva strategiskt och operativt genomförande av aktiviteter vars syfte är att uppnå mål och säkerställa marknadsposition. I rollen rapporterar du till CMO och övriga arbetsuppgifter kommer innefattar bl.a;

- Koordinera och kommunicera initiativ och projekt för dina varumärken

- Ta fram och utveckla kort- och långsiktiga strategier
- Sätta aktivitetsplan för genomförande av aktiviteter i olika kanaler
- Förbereda och presentera lanseringar samt följa upp dessa enligt uttalade mål
- Optimera dina varumärkens position på marknaden och säkerställa att de går i linje med affärs- och försäljningsmål
- Vara delaktig i prissättning, positionering och prognoser
- Samla information och säkerställa material så att produkter, lanseringar och kampanjer når ut till organisationen
- Budgetering, rapportering och analys
- Vara delaktig i produkt- och branschutveckling för bolagets fyra marknaden


Din bakgrund
Vi söker dig som har förmåga att delegera och leda projekt samt är en god kommunikatör. Du har en god förståelse för- och kan genom tidigare erfarenhet hantera flera varumärken inom både B2B och B2C. Du engagerar dig i ditt arbete, agerar proaktivt och vi tror att en av dina specialiteter är problemlösning. Du är inte rädd för att testa, ser misslyckande som lärdom och anser att flexibla planer är nödvändigt för framgång. Du har en stark förmåga att planera effektivt, vill arbeta varierande och behöver ha flera projekt på samma gång för att trivas. Du har en relevant utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande, gärna med 2+ års erfarenhet.



HeadBrands erbjuder
Du ansluter till ett bolag som står inför en spännande tillväxtresa. På HeadBrands är tempot högt, arbetsuppgifterna varierar och ingen dag är den andra lik. Du kommer få många nya kollegor och bli en del av den inhouse-byrå vi kallar marknadsavdelningen med ett gäng kreativa, drivna och engagerade personer. Hos oss på HeadBrands erbjuder vi förmåner där du kommer ta del av bl.a. frukost, gym, parkering och flexibilitet. Du ges möjligheten att vara med och påverka både ditt arbete och verksamhetens fortsatta digitala utveckling.

Placering & start
Tjänsten är på heltid, placerad i Lund och tillsättning sker enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Zophia Karlsson på zophia@ecommercerecruit.se eller 0709-367 040.

Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2022
  • Ansök senast: 29 oktober 2022

Liknande jobb


Marknadsförare

Marknadsförare

5 maj 2024

Ecochange - Marketing Specialist

3 maj 2024

3 maj 2024