Brand Partnerships Manager till Lawly

Arbetsbeskrivning

Lawly är en digital juristbyrå som tillgängliggör och förenklar den traditionellt krångliga juridiken. Sedan starten 2018 har Lawly strävat efter att lansera digitala lösningar som förenklar juridiken för privatpersoner. Under 2021 har Lawly fått sitt stora genombrott med ett starkt fokus på att hjälpa insamlingsorganisationers givare att upprätta testamenten.

Nu söker vi en Brand Partnerships Manager som ska som ska utveckla vår röst i digitala kanaler genom att öka kännedomen om Lawlys varumärke och de tjänster vi erbjuder. Din främsta uppgift är att arbeta tillsammans med våra partners inom olika segment (tex insamlingsorganisationer, sport och finans) och för att säkra långsiktigt samarbete genom marknadsföring och försäljning i främst digitala kanaler. Du kommer att arbeta med allt som rör våra sociala kanaler, vår och partners hemsidor och visuell kommunikation.

Du kommer även att ansvara för arbetsuppgifter som:
Mestadels av arbetet sker genom tight samarbete med Lawlys patners:

- Skapa och säkerställa att kommunikationen är anpassad och optimerad för respektive partner, främst online men det kan även omfatta print och eventmarketing.

- Arbeta nära Lawlys ledning och leda marknadsföring-och kampanjarbetet framåt för att främja leads och konvertering.

- Planera och producera innehåll samt genomföra marknadsföring tillsammans med våra kunder och partners.

- Analysera trafik och konvertering, följa upp resultat och omsätta i plan framåt för att få maximal effekt.

- Utveckla en kommunikationsplan för lansering mot nya segment.

- Utveckla en kommunikationsplan/GTM mot nya geografiska marknader/länder.

- Ansvar för omvärlds- och konkurrensbevakning för att följa med i utvecklingen och löpande vidareutveckla och påverka arbetssätt och erbjudande.



Vem är du?

- Du är kommunikativ och har lätt för att sälja in dina idéer och förslag både internt och med samarbetspartners.

- Du är innovativ, strategisk och driven, du vill få utlopp för din kreativitet och bidra till en spännande tillväxtresa.

- Du tar initiativ och har en stor kunskap i vilken typ av kommunikation som bäst driver konvertering.

- Du är nyfiken och vill alltid vrida och vända på saker för att se hur vi kan utvecklas vår digitala kommunikation.

- Du är leveranssäker - du missar inte en deadline och är van vid att jobba i projektform.

- Du gillar att se resultat av det du gör och vet att lägga energi på det som gör skillnad (dvs arbetar strukturerat, flexibelt, och har lätt att prioritera).

- Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift på svenska, storytelling och copy.

Kvalifikationer:

- Relevant utbildning och minst 3 års erfarenhet av digital marknadsföring och kommunikation, och har därmed en bra digital generalistkompetens.

- Är en god digital redaktionell skribent med öga för det skrivna ordet.

- Arbetar obehindrat i Adobe Creative Suites eller liknande kreativa program.

- Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

- Erfarenhet av SEO och analysverktyg som Google Analytics.

- Van att arbeta i CRM verktyg (gärna Hubspot).

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: STACC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2023
  • Ansök senast: 12 november 2023

Liknande jobb


Acting Manager

8 maj 2024

Quality Lead Project Manager

Quality Lead Project Manager

8 maj 2024