BSH Home Appliances rekryterar System Manager – Telefoni / Kommunikation

Arbetsbeskrivning

BSH Home Appliances AB ingår i Bosch and Siemens Home Appliances Group, en internationell koncern med en årsomsättning på över 11 miljarder euro. BSH är en av Europas ledande och världens tredje största aktör inom hushållsprodukter, t ex kylskåp, diskmaskiner och dammsugare. I Norden och i Baltikum arbetar 550 anställda med försäljning, marknadsföring och service av hushållsprodukter av märkena Bosch, Siemens, Gaggenau, Neff och Constructa. Det nordiska huvudkontoret ligger i Solna. Läs mer på www.bsh-group.com

BSH Home Appliances nordiska IT-funktion förstärker sitt team med en System Manager inom telefoni/kommunikation. Området telefoni/kommunikation utgör idag det viktigaste lokala applikationsområdet och stödjer dels verksamhetens kundtjänst med tre call-centers i Norden dels säljorganisationens och fältservicens krav på mobilitet.

I rollen System Manager Telefoni/Kommunikation ingår bland annat:

- Ansvar för utveckling, förvaltning och drift av den nordiska verksamhetens telefoni- och kommunikationssystem (telefoni, call-center, videokonferens, Lync, chatt, sms, mail m.m.)
- Tillsammans med verksamheten driva vidareutveckling och förädling av systemet så att det stödjer verksamhetens behov med fokus på kvalitet, effektivitet och prestanda
- Agera beställare gentemot externa leverantörer och interna enheter baserade på överenskomna SLA:er
- Utveckla och ansvara för krisplan avseende telefoni- och kommunikationssystemet

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna för tillträde omgående.

Dina erfarenheter
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har:

- Mycket goda kunskaper inom komplexa system med fokus på telefoni/kommunikation och Unified Communications
- God förståelse för hur ett call-center fungerar inkl. systemstöd t ex OpenScape eller Avaya
- Högskoleutbildning inom IT/Teknik

Du bör även ha:

- God vana av att både kravställa och leverera enligt fastställd SLA/OLA.
- Erfarenhet av arbete i större organisation med tillhörande processer
- God förståelse inom nätverk, säkerhet, Win7 och hårdvara

Då engelska är vårt koncernspråk vill vi att du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift.

Dina egenskaper
Vi tror att du är drivande och initiativrik. Du är analytisk och har en förmåga att förstå komplexa samband. Då rollen innebär många kontaktytor både internt och externt krävs att du är kommunikativ och har en pedagogisk ådra.

Ansökan och upplysningar
I denna rekrytering samarbetar BSH Home Appliances med Experis. Frågor om tjänsten besvaras av Anki Snis, rekryteringskonsult på Experis, 08-508 954 53, anki.snis@se.experis.com.
Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.experis.se samt koppla mot tjänsten.

Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Viklund
0660-599 76
Nicolina Johansson

Jenny Järgren
0470-745595
Karin Swärd
+46 31 708 67 77
Daniel Johansson

Tina Linnér

Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Hansson
031-7086763
Christian Ahlgren
011-194356
Anna Jalvemyr
031-708 76 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 9 maj 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


19 oktober 2021

19 oktober 2021

18 oktober 2021

18 oktober 2021