Business administrator till finspång

Business administrator till finspång

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Till internationellt bolag i Finspång söker vi nu en Business Administrator (BA) med ansvar inom Produktion och Logistik.


Finansfunktionen inom Service söker nu en BA inom Additiv Tillverkning (AM) och Logistik, där ditt primära ansvarsområde kommer att vara produktions- och materialekonomi. I rollen förväntas du vara den huvudsakliga speaking partnern gällande SAP och ekonomifrågor inom nämnda områden. Här får du också möjlighet till ett självständigt arbete med stor möjlighet att påverka.


Då additiv tillverkning är en förhållandevis ny tillverkningsmetod kommer du att vara en del av en spännande tillväxtresa för AM. I detta är det din uppgift att vidare utveckla lämplig uppföljning av verksamheten. Rollen innefattar arbete med analyser, uppföljning och rapportering av kostnader och intäkter. Budget- och prognosarbete för omkostnader och investeringar. Du ansvarar för KPI:er, framtagning av mål och löpande uppföljning av prognoser och utfall. Samt driver förbättringsarbete av ekonomiprocesser genom digitalisering. Läs mer om rollens ansvarsområden nedan!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifter inom produktionsekonomi omfattar bl.a.:
Uppföljning av produktions- / omarbetnings- samt reparationsorder (analys av utfall jmfr med prognos)
Stöd vid problem i samtliga typer av tillverkningsorder
Uppföljning och utvärdering av absorptionsresultat kopplat framför allt till utnyttjandegrad för vår maskinpark
Stöd vid beräkning och uppsättning av timtaxor (för maskiner och personal)



Arbetsuppgifter inom materialekonomi/logistik omfattar bl.a.:
Budget och prognos för förrådsrelaterade balansposter
Värdering och nedskrivning av relevanta balansposter
Ekonomirelaterade frågeställningar gällande materialrörelser av varierande slag


Arbetstider
Heltid, 100%. 
Uppdraget avser starta 2021-10-25 tom 2022-06-30, med chans till förlängning. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning.
Mycket goda kunskaper i SAP, specifikt produktions- och materialekonomi, är ett krav.
Som person är Du analytisk, noggrann, strukturerad och drivande. Har god social kompetens, helhetssyn och samarbetsförmåga.
Du hanterar engelska väl, muntligt och skriftligt.
Fördelaktigt om Du har goda kunskaper inom programvaror så som exempelvis Tableau.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2021-12-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2021
  • Ansök senast: 30 december 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


28 november 2023