Business Analyst

Business Analyst

Arbetsbeskrivning

Som Business Analyst på Nexer får du möjligheten att arbeta hos några av Sveriges största och mest spännande kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kommer vara med och driva våra kunders digitala utveckling framåt.

Vi är på en stark tillväxtresa (TA BORT) och söker nu flera Business Analyst med placering i Stockholm till vårt affärsområde East Strategy. Inom affärsområdet finns konsulter med kompetenser inom krav, test, projektledning, agilt, förändringsledning och verksamhetsutveckling som älskar att agera bollplank och dela med sig av sina kompetenser för att vi ska växa tillsammans och bli den bästa partnern till våra kunder och den bästa arbetsgivaren. THE PLACE TO BE, helt enkelt!

Börjar du hos oss så får du mig, Hélène Ahlström Fryxell, som chef. Min roll är att se till att du har allt du behöver för att göra ett bra jobb och ha kul medan du håller på! Förtroende och transparens är mycket viktigt för mig, jag tror på mitt team och litar på att de gör rätt val och ber om hjälp när de behöver det. Jag kommer att vara där för att vägleda dig, lyssna på dina utmaningar och tillsammans med dig - möjliggöra idéer!

Om du är en person med PASSION och EXECUTION som agerar snabbt, brinner för att lära dig nya saker och tar ansvar för att ständigt förbättra dig själv, oss som företag och viktigast av allt, hjälpa våra kunder, så kommer du att passa perfekt hos oss!

Connecta gärna och ta en första kontakt med mig på LinkedIn här.


Hur ser rollen ut?

I rollen som Business Analyst kommer du att driva workshops, arbeta mot verksamhet och IT vad gäller kravhantering och kravställning ute hos våra kunder. Rollen som Business analyst är väldigt bred vilket gör att uppdragen kan se ganska olika ut men i grund och botten så handlar det om att hjälpa kundens verksamhet att omvandla idéer och strategier till effektiva och smidiga IT-lösningar, vilken man behöver tycka känns roligt för att trivas hos oss.

 

Vem är du som person?


• Har en förmåga att snabbt sätta sig in i nya verksamheter.
• Är van vid att kontinuerligt och proaktivt se och driva förbättringar och förändringar.
• Tar en aktiv roll i projektteamet, driver ditt eget arbete med stor självständighet och självledarskap och ser det som en självklarhet att dokumentera och dela med dig av dina kunskaper.
• Tycker att det är roligt att jobba med krav både på verksamhets- och IT-sidan.
• Är utåtriktad och har lätt för att bygga relationer internt hos oss men främst ute hos kund.
• På Nexer är det viktigt för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö med mångfald bland anställda, där vi tillsammans skapar en stark företagskultur. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vi vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra, samt att lyssna och lära. Vi letar efter personer som säger VI och inte JAG. Vi kommer se till att du får kompetensutveckling och verktyg för att växa i din roll. Vi ser fram emot att se och höra vad just du kan bidra med till oss.



För att du ska trivas och lyckas bra i rollen ser vi att du:


• Erfarenhet minst 5 år av Business Analyst, Kravanalytiker eller Kravledare  
• Har erfarenhet av agila metoder
• Är van vid att ha kontakt med olika stakeholders, både internt och externt
• Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat
• Relevant eftergymnasial utbildning, gärna högskoleexamen 
• Viss kunskap inom process-och informationsmodellering

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av rollen som konsult
• Certifiering inom IREB, agila metoder eller har annan relevant certifiering
• Erfarenhet från offentlig sektor eller bank/finanssektorn, men detta är inget krav

 

Ansökan

Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör av dig till Natalie Svensson som ansvarar för rekryteringsprocessen på natalie.svensson@nexergroup.com. Vi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka!

 

Nexer som arbetsgivare


Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag.


Vår kultur

Vår vision är Promising future – det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg – framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2023
  • Ansök senast: 1 juli 2023

Liknande jobb


24 april 2024

24 april 2024

23 april 2024

It-säkerhetsexpert till it-säkerhetsenheten i Norrköping

It-säkerhetsexpert till it-säkerhetsenheten i Norrköping

15 april 2024