Business Automation Controller till vårt nya Data and Automation team

Arbetsbeskrivning

Grattis! Du har precis hittat fram till annonsen för en riktigt spännande roll. Är du personen som går igång på att bygga nytt, skapa struktur och driva automatisering? Då bör du läsa vidare. Nu söker vi nämligen en ny kollega till rollen som Business Automation Lead för vår nya avdelning Business Automation.


Varför du ska söka rollen som Business Automation Controller
Inom vår Finans och Admin-avdelning har vi ständigt fokus på att öka vår inre effektivitet, driva automatisering av finansiella processer och jobba smartare. Den mest centrala aktören i detta arbete är vår Business Automation Controller som nu kommer att gå på föräldraledighet. Jag behöver därför en ersättare. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill jobba i en framtidsinriktad roll med fokus på automatisering. Här kommer du att driva både rollens och avdelningens framtida utveckling.”

- Max Karlsén, CFO


Din framtida roll
Vi har stort fokus på vårt arbete med att centralisera, automatisera och digitalisera administrativa finansiella processer och säkerställa optimering och nöjdhet i kundresan, från avtal till faktura.

I rollen som Business Automation Controller kommer du, tillsammans med kollegor inom avdelningen och i andra delar av bolaget, att arbeta med att vidareutveckla befintliga rutiner och arbetssätt inom ramen för bolagets fakturering, avtalshantering, prismodeller och paketeringar.

Placeringsort för denna tjänst är Malmö. Tjänsteresor kan ingå i rollen.

Mer om vad du kommer få göra hos oss
Utan engagerade och kompetenta medarbetare är vi ingenting. Ett stort fokus i rollen är att inspireras och utvecklas tillsammans med dina kollegor. I rollen kommer du bland annat:

- Driva optimering av de finansiella delarna i orderflödet från avtal till faktura
- Driva optimering av avtalshantering och licenshantering
- Driva löpande effektiviseringsprojekt inom avdelningen
- Delta i prisändringsprojekt och vara en viktig spelare i framtagandet av nya
strategier kopplat till pris och paketering av produkter och tjänster, tillsammans med andra interna avdelningar
- Vara delaktig vid mergers och onboarding av nyförvärvade bolag och affärsområden
- Arbeta med de senaste metoderna inom AI och Digitalisering för att optimera processer
- Bidra till en stark extern och intern image och vara en kulturbärare i enlighet med våra värderingar: Inclusive, Dedicated, Responsible & Entrepreneurial




Ditt framtida team
Du kommer ingå i vår avdelning Finance, IT & Automation som, utöver ditt team, också har ett Finance and Admin team. Precis som att vi dagligen utmanar våra kunder att öka sin digitaliseringstakt har vi självklart stort fokus på detta internt. Vi har de senaste åren bytt ut majoriteten av våra affärssystem i syfte att effektivisera och automatisera våra ekonomiprocesser. Du får därmed chansen att jobba med våra senaste digitala molnlösningar och ta del av den snabba utvecklingstakt som just nu pågår inom vårt område.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett genuint intresse av processutveckling och kundresan. Att driva förändring är en del av ditt DNA, och i ditt arbete identifierar du möjligheter för ökad kvalitet, struktur och effektivisering. För att lyckas med detta ser vi att du är en förtroendeingivande, stabil och jordnära som person som ligger i digital framkant. Sen önskar vi också att du har:

- Stort intresse för system och processer
- Kunskaper i flödet från inköp till fakturering
- Intresse och förmåga att driva egna projekt från start till mål
- Inte rädd att hugga tag i där det behövs
- Hanterar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift.
- Tidigare erfarenhet av avtalssystemet Zuora eller liknande är meriterande, men inget krav.




Om Visma / Din framtida arbetsplats
Visma Software AB är ett mjukvarubolag inom den framgångsrika techkoncernen Visma. Vi är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning, e-handel och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business. Vi är totalt nära 200 anställda runt om i Sverige, Rumänien, Polen, Norge och Slovakien.

På Visma Software råder en vänlig och öppen kultur med högt i tak. Inclusive är ett av våra kärnvärden, och det menar vi verkligen. Vårt bolag kännetecknas av stark framåtanda och entreprenörskap. Givetvis erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner.

Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Max Karlsén, CFO på +46 70 889 32 35

Vi ser fram emot din ansökan!

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Wirsén
+46 702052440
Michael Nygren
+46 72-451 38 04
Emma Blomberg
+46 703137164
Niclas Nässlander
+46 (0)10 141 27 00
Pontus Atterfors

Carina Boström

Lena Lambert

Linda Sablic
+46 707 25 52 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Software AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2023
  • Ansök senast: 4 februari 2024

Besöksadress

Neptuniplan 9
None

Postadress

Neptuniplan 9
Malmö, 20311

Liknande jobb


28 november 2023