Business Controller

Arbetsbeskrivning

Amplio Rental AB, med huvudkontor i centrala Linköping, erbjuder ett tjänstekoncept för att utveckla lönsam, hållbar tillväxt och genom nära samarbete med sina kunder öka affärsnytta för såväl kundföretag som dess slutkunder. För att åstadkomma detta erbjuds en teknisk plattform och ett affärskoncept för bland annat lagerfinansiering samt kundfinansiering genom olika hyres- och finansieringslösningar. Affärssystemet driver innovation och digitalisering samt spetsar tjänsteinnehåll och ökar lönsamhet för kundföretagen.


Befattningsbeskrivning
Vårt tjänstekoncept (affärssystem och plattform) är navet i verksamheten och du arbetar med ”dina” marknader där du har ett totalansvar för controlling, affärsstöd, ekonomi, redovisning och rapportering.


Som Business Controller får du möjlighet att arbeta genom hela affärsprocessen med uppföljning och analys av affärer och kontrakt, portföljbevakning, rapportering samt prognos och budget.
Utöver controller-delen ansvarar du även för fakturering och påminnelsehantering, den löpande redovisningen, in- och utbetalningar, avastämning av konton, upprättande av månads- och årsbokslut, moms- och skattedeklarationer, mm.


Du rapporterar till Director, Head of Operations som är din närmaste chef.

Kravspecifikation
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning controlling och/eller redovisning. Du har troligen minst tre-fem års relevant, bred arbetslivserfarenhet i enlighet med befattningsbeskrivningen och har arbetat med internationella marknader.


Som person är du affärsorienterad, driven och har en god förmåga att prioritera och hålla tidsramar. Du är analytisk, strukturerad och noggrann. Du är proaktiv, ödmjuk och lyhörd i dina kontakter med andra. Du talar, skriver och förstår svenska och engelska obehindrat.


Arbetet innebär täta kontakter med verksamheten och ställer höga krav på integritet och gott omdöme.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vad vi erbjuder
Vi är ett starkt växande företag med positiv anda, lång samlad erfarenhet och hög kompetens.
Hos oss erbjuds du ett omväxlande och stimulerande arbete i internationell miljö där du har möjlighet att utvecklas under många år framåt. Vår företagskultur är entreprenörsdriven, organisationen är platt och du har möjlighet att medverka i vår fortsatta utveckling och tillväxt. Vi har en god stämning på jobbet och är lyhörda för varandras åsikter och idéer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FinTech-bolag
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 6 mars 2021

Liknande jobb


20 april 2021

Kommersiell projektledare sökes till Siemens

Kommersiell projektledare sökes till Siemens

20 april 2021

20 april 2021