Business Controller

Arbetsbeskrivning

Om företaget

För vår kunds räkning söker vi en Warranty Business Controller till ett uppdrag med start i mitten av juni och som sträcker sig till årsskiftet. Vår kund är ett internationellt företag som är verksam inom fordonsbranschen. Är du en controller som vill ta dig an ett uppdrag i en spännande organisation? Ta chansen och sök tjänsten idag!

Arbetsuppgifter

I rollen som Warranty Business Controller kommer du ingå i ett team bestående av controllers. Ni ansvarar för de finansiella aspekterna kring företagets garantier och inom området tillhör kampanj, garanti samt goodwill.

Du kommer arbeta med avgiftsberäkningar, uppföljning av kostnader och avvikelser för enheten. Vidare stöttar du ledningen, rapporterar avvikelser till månadsbokslut samt medverkar i kampanjmöten. Du har förmåga att hantera stora mängder data och självklart är du duktig på att arbeta strukturerat. Vidare bistår du ledningsgrupp och övriga chefer inom organisationen med ekonomisk information samt analyser i syfte att driva och påverka verksamheten.


Din bakgrund

För att kunna axla rollen som Warranty Business Controller ser vi att du har:
- Universitetsexamen inom ekonomi eller liknande
- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och känner dig trygg i rollen som controller
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta självständigt
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- Goda kunskaper i SAP R/3 och MS Office (särskilt goda kunskaper i Excel)



Personliga egenskaper

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en stark analytisk förmåga och som på ett lättförståeligt sätt kan förmedla ekonomiska analyser vidare till verksamheten. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, är en van användare av Excel och trivs med att presentera ditt material inför grupper. Viktigt är även att du är har en positiv inställning och finner motivation i ditt arbete.


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Provanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag

2015-06-15. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Information

Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Lernia är vägen framåt

Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Söderlund
0722-541368
Margreth Sternvad
0722-54 13 09
Tanja Zoric

Ida Holmberg
0722-541304
Dijana Stavreska

Theres Lundborg

Igor Glavan
0722-545122
Josefin Forsberg

Malin Grahmstad

Christofer Skoogh
0722541343

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Göteborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 1 juni 2015

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Göteborg
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Göteborg, 41764

Liknande jobb

20 augusti 2010

11 maj 2010

Ekonomicontroller

11 maj 2010

Controller/Ekonom med administration

22 april 2010