Business controller

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Business controller till en av våra regioner. Rollen innebär ett stort ansvar och du kommer att ha en framskjuten position i organisationen där du kan påverka både din och regionens utveckling framåt.

Din roll

Som Business controller hos oss ansvarar du för att den ekonomiska rapporteringen för en av våra sju regioner. Arbetet innefattar olika typer av ekonomisk rapportering och uppföljning i samband med tex. prognos och månadsbokslut men även andra analyser på ad-hoc basis. Du är ett bollplank till regionchef och arbetscheferna i din region i diverse ekonomiska frågor samt en del av och medverkar i diverse utvecklingsprojekt inom ekonomiavdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Verksamhetsrapportering i form av månadsbokslut
- Löpande prognostisering (resultat och likviditet) samt utveckling och förbättring av dessa processer
- Riskutvärdering och riskbedömning i anbud och pågående projekt
- Projektuppföljning
- Aktivt delta och driva koncernens ekonomiska och finansiella agenda inkl. policys, processer och rapportering inom din region
- Bistå verksamheten med ekonomiska analyser på regelbunden och ad-hoc basis
- Tillsammans med (sittandes i) regionsledningsgrupper driva verksamhetsagendan
- Ingår i koncerns ekonominätverk


Din placeringsort är på vårt centralt belägna huvudkontor i Göteborg.

Din profil

Du som söker har arbetat i cirka 5 år eller mer som controller och har en akademisk bakgrund som civilekonom eller motsvarande utbildning. Du gillar att arbeta verksamhetsnära och har troligen tidigare axlat rollen som Business controller i entreprenadverksamhet, vilket har gett dig god förståelse för succesiv vinstavräkning. Har du erfarenhet av Visma Business och Visma Insikt är det meriterande men inte avgörande. Dina Excelkunskaper är goda och du uttrycker dig väl i svenska både tal och skrift. Körkort krävs för tjänsten då resor ibland förekommer.

Som person är du engagerad i ditt arbete och drivs av att leverera med hög kvalitet även vid snäva deadlines. Du gillar att ta dig an utmaningar och ser fram emot att kunna påverka och ta ansvar. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att alla berörda parter har rätt förväntningar. Du ser helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och ser till hela verksamhetens bästa i både agerande och beslut. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller deadlines.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner (https://www.serneke.se/karriar/formaner/)

Information och ansökan

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår controller Sverige Johan Grahn via mail johan.grahn@serneke.se eller ringa på 070-431 51 80 alternativt till rekryteringschef Kicki Olsson-Billing, kicki.olsson-billing@serneke.se, 070-083 82 68.

Är du redo för en accelererad utveckling i en ny roll? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är söndagen den 4 december, men sök redan idag då urval sker löpande.

Vi genomför personlighetsanalyser och relevanta bakgrundskontroller på slutkandidaterna.



Om Serneke

Serneke är en växande koncern med ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande inom entreprenad och projektutveckling. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen. Nästa generation är vårt löfte till våra kunder. Och världen. Hela Serneke inkapslat i en enda mening. Som nästa generation byggkoncern utmanar vi branschen, engagerar samtiden och inspirerar framtiden.

Koncernen grundades 2002 och Serneke Group driver idag verksamhet i tre affärsområden; Serneke Sverige, Serneke Invest och Serneke International. Företagets verksamhet finns främst i Sverige i regionerna Väst, Öst, Syd, Mitt och Norr. I regionerna finns vårt erbjudande av tjänster inom bygg, anläggning och projektutveckling. Vi är cirka 1 200 medarbetare och med platskontor på 20 orter i landet bygger och projekterar vi runt hela Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Celie Weinhöfer
+46 70 431 50 50
Linnéa Mattsson
0736876240
Jeanette Britan

Karina Andersson
0728556377

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serneke
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Besöksadress

Nitgatan 6 , Alingsås
None

Postadress

Nitgatan 6
Alingsås, 44138

Liknande jobb


28 november 2023