OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DHL DHL är världsledande inom den internationella express- och logistikbranschen.DHL ägs till 100% av Deutsche Post World Net.Besök gärna: www.dhl.com DHL Supply Chain erbjuder kundanpassade logistiklösningar för hela försörjningskedjan.Med hjälp av den senaste tekniken effektiviserar vi kundens flöden för att på så sätt sänka lagerhållningstiden.Vårt fokus på branschspecifika logistiklösningar gör det möjligt för kunden att möta nya internationella och nationella strategiska utmaningar.DHL Supply Chain har drygt 1000 medarbetare i Sverige.Till vårt område Syd söker vi nu en: Business Controller Area Till vårt område i syd söker vi en business controller som har minst tre års erfarenhet och vana av liknande arbete.Området består av 4 enheter med en enhet i Klippan, två i Malmö området och en i Staffanstorp.Som business controller skall du assistera områdeschefen i framtagandet av budget, vid månadsbokslut, prognoser samt övriga ekonomiska analyser.Vidare skall du bistå områdeschefen i arbetet med att analysera och föreslå förbättringsåtgärder med syfte att utveckla verksamheten så att den optimeras ur intäkts-, kvalitets- och kostnadssynpunkt.Du rapporterar till områdeschefen (business director).Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara att: - Kvalitetssäkra områdets bokslut avseende balansräkning och resultaträkning samt tillhörande processer - Ansvara för resultat- och aktivitetsuppföljning, uppföljning av relevanta KPI:er samt vara delaktig i verksamhetsanalyser - Stödjer och kontrollerar arbetssättet och innehållet i framtagandet av investeringsförslag.- Koordinera områdets arbete kring budget och prognoser - Implementera centrala processer och projekt initierade av Business Controller Sweden - Utifrån verksamhetens övergripande mål sätta egna mål för sitt ansvarsområde.- Bidra till att utveckla Buisiness Controller-funktionen i Sverige.- Bidra till att utveckla användandet av system, processer och planering för området samt att utbilda lokala administratörer i dessa processer.- Vara medlem i områdets ledningsgrupp och aktiv bidra till utvecklingen av områdets hela verksamhet.- Hålla sig uppdaterad om gällande lagar, förordningar och regler inom ansvarsområdet.Vi söker dig med följande erfarenhet, kunskaper och färdigheter - God förmåga att organisera och planera arbetet utifrån givna tidsramar samt förmågan att arbeta på ett strukturerat sätt.- Civilekonomutbildning - God analytisk och matematisk förmåga - God planerings- och uppföljningsförmåga, - God kommunikations- och initiativförmåga - Ett engagemang för att utveckla verksamheten.- Goda färdigheter i Office paketet samt databashantering - God förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska - God förmåga att arbeta självständigt och i team. Som person är du lojal, lyhörd, ärlig, flexibel, noggrann och tydlig.Du är lösningsinriktad, har ett gott ordningssinne samt är kund- och serviceinriktad.Individuell lönesättning tillämpas varpå du skall ange löneanspråk i din ansökan. Din ansökan skall vara Rival Rekrytering tillhanda senast måndagen den 16 augusti 2010. Din ansökan skall vara oss tillhanda senast 2010-08-16
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Liridon Zogu
0707 839250
Rekryteringskonsult Michael Rådberg
0733866862
0733866862
Rekryteringskonsult Peter Wolff
0733866328
0733866328
Rekryteringskonsult Lena Areskoug
0733866359
0733866359
Rekryteringskonsult Sandra Svedman
0736547422
Rekryteringskonsult Lena Areskoug
0733866359
Rekryteringskonsult Sandra Svedman
0736-547422
Rekryteringskonsult Sandr Svedman
0736-547422
Rekryteringskonsult Per-Willelm Jansson
072-2513075