Business Controller med stort affärsintresse

Arbetsbeskrivning

https://youtu.be/ltMIyVy4L7s

Flügger är ett internationellt börsnoterat företag med en omsättning på mer än 1,8 miljarder DKK och cirka 1400 anställda i Danmark, Sverige, Norge, Island, Polen och Kina. Cirka 570 av dessa jobbar i Sverige. Vårt jobb är att utveckla, producera, marknadsföra och sälja färg, träskyddsmedel, tapeter, målarverktyg med mera i professionell kvalitet och också hjälpa våra kunder att hitta de bästa lösningarna. Vi är bara nöjda när våra kunder är nöjda.

Business Controller - en drömtjänst för dig som vill jobba affärsnära

Hos oss blir du en oerhört viktig resurs för vår svenska verksamhet genom bland annat vår transformationsresa. Mycket har förändrats hos oss de senaste åren i form av effektivisering genom bland annat standardisering och harmonisering som nu möjliggör ett ökat kreativt arbete. Vi har stora förändringar på gång med bland annat stort fokus på vår digitaliserings- och e-handelsresa som du såklart blir en viktig katalysator för här i Sverige i nära samarbete med främst Alexander Risberg, landschef i Sverige och den svenska ledningsgruppen.



Dina kontaktytor

Du blir del av vårt nordiska finansteam (FP & A) bestående av åtta kollegor som tillsammans stöttar Commercial och Group. Ni kommer ha nära samarbeten, kunna hitta synergier och vara naturligt bollplank i varandra. Ni alla rapporterar till Senior Finance Business Partner, chef för FP & A Group & Commercial, Mia Galle El-Azem som finns placerad i Danmark. Dina interna kontaktytor är många som spänner över hela värdekedjan och du behöver kunna samverka med alla för att förstå hur du bäst kan stötta verksamheten men sätter naturligtvis planen tillsammans med din närmsta organisation, och operativa ledare, där du kommer agera likt en lokal CFO. Redovisningen sköts dock av ett separat team i Danmark.

Ditt uppdrag och bidrag

Du blir den representanten i den svenska ledningsgruppen som bland annat bidrar med ekonomisk förståelse och blir involverad i allt som berör finansiell uppföljning och rapportering till ledningen. Dina uppgifter kan också innebära:

implementering av exempelvis koncernstandarder och affärsdrivande nyckeltaldeltagande i koncernprojekt såväl som projekt på lokal nivå, exempelvis utveckla vår prognos för intäkter på försäljningssortiment och kategorieranalysera bland annat försäljning och vinststötta diverse ad hoc-initiativ med business case och aktivitetsplaneragera affärsstrategiskt bollplank för svår svenska kommersiella verksamhet i satsningen mot att bli mer digitala och finnas nära våra kunder på fler kanaler än de traditionella, med bland annat nya marknadsförings- och försäljningsinsatser

Vi behöver dig som vill

jobba både strategiskt och operativt i en affärstödjande funktion i en kommersiell verksamhet. Du har sannolikt varit verksam i någon affärsstödjande funktion tidigare där du agerat proaktivt och skattat dig erfarenheter som gett dig stor förståelse både ur ett affärsperspektiv såväl som ekonomiskt. Du har haft för vana att analysera, tolka och dra slutsatser från en resultaträkning för att kunna bistå med dina bästa rekommendationer och driva verksamheten framåt på ett framgångsrikt och hållbart sätt.



Vi vill att du känner dig bekväm med att hantera ekonomiska uppgifter för en koncernfunktion så som rapportering, analysering av resultat och presentationer för ledningsgrupper i en komplex miljö. Det kommer även underlätta för dig med erfarenhet av stor databehandling i Excel och ERP-system. Vi använder Microsoft Dynamics AX, PowerBI och SAP BPC. Vi kommer lägga stor vikt vid vårt önskemål om din kommersiella erfarenhet. Vidare ser vi att du är van att driva och följa upp projekt, bygga business case och kommunicera på ett övertygande och motiverande sätt.

Varför vi trivs på Flügger

Flügger är en stor internationell aktör med en komplex organisation givet hela värdekedjan från inköp och egen produktion till försäljning genom egna butiker, franchises och återförsäljare, både med egna och andras produkter/varumärken samt ett enormt distributionsnätverk. Vi opererar globalt och förgrenar oss genom förvärv - allt detta bidrar till utmanande och spännande arbetsuppgifter. Att vi får möjlighet att vara en del av ett välkänt företag som funnits i över 125 år som ständigt vill utveckla sig och har tydliga klimatmål och strategiska initiativ för att kunna vara verksamma i över 100 år till.



Genom våra egna butiker får vi möjlighet att samverka direkt med de professionella hantverkare vi gör affärer med vilket bidrar till en stark lust att ständigt lyssna till kundernas behov och bistå med högkvalitativa produkter och tjänster. Om du är ute efter förändring är det här ett bra ställe att jobba på, vi har ständigt initiativ igång och du får stor möjlighet att påverka både affären och din funktion.



Hur ser rekryteringen ut?

Om den här annonsen väcker ett intresse inom dig och du blir fortsatt nyfiken på oss som bolag och tror att du kan komma till din rätt i den här beskrivande tjänsten hoppas vi du väljer att gå vidare med din ansökan. Det är enkelt – vi lovar!

Om du ansöker kommer du få besvara några urvalsfrågor som kräver ärliga svar då dessa är stipulerade krav för tjänsten. Vi önskar få ett CV eller LinkedIn-URL av dig när du ansöker (personligt brev krävs inte) där du tydligt kan beskriva din motivation för tjänsten och vilket värde och effekter ditt arbete bidragit till i dina tidigare anställningar.

Då vi samarbetar med Wise Professionals & EQonomy i den här rekryteringen tillämpas en objektiv och rättvis bedömning varför du kommer få uppvisa mer av dig själv i form av logisk förmåga och personliga kompetenser skattade av dig själv. Detta samlas in genom två arbetspsykologiska tester som samtliga kandidater får genomföra som en del av vårt urvalsarbet. Du kommer få information löpande veckovis och veta vad nästa steg blir efter testerna och när du kan förvänta dig besked.

Processen kommer att ske löpande varför det är viktigt att du inte väntar för länge med din ansökan. Vi på Flügger längtar efter dig som kollega och önskar dig stort lycka till i rekryteringen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2021
  • Ansök senast: 9 februari 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


28 november 2023