Business Controller Service till Atlas Copco Compressor AB

Arbetsbeskrivning

Atlas Copco-gruppen är en världsledande leverantör av hållbara produktivitetshöjande lösningar. Vi förser våra kunder i fler än 180 länder med produkter och tjänster med fokus på produktivitet, energieffektivitet, säkerhet och ergonomi.

Atlas Copco i Sverige hanterar försäljning, service och marknadsföring av innovativa kompressorer, blåsmaskiner, gasgeneratorer, vakuumlösningar och luftbehandlingssystem, energilösningar, eldrivna industriverktyg och monteringssystem. Våra kunder har tillgång till en rikstäckande försäljnings-, distributions- och servicenätverk som säkerställer att produkterna går på maximal effektivitet och minimal stilleståndstid.

Atlas Copco grundades 1873 och har sitt huvudkontor i Stockholm.

Är du en detaljorienterad problemlösare som vill jobba affärsnära? Har du erfarenhet av finansiell analys och är en god kommunikatör? Då kan du vara rätt person för rollen som Business Controller Service till Atlas Copco Kompressortekniks svenska försäljningsbolag.
 
Atlas Copco är ett av Sveriges mest gedigna industriföretag och bolaget präglas av en inbjudande kultur som värdesätter, respekt, etik och integritet. På Atlas Copco finns det mycket goda utvecklingsmöjligheter där du i en global organisation har möjlighet att skapa värde och göra skillnad.
 
Om rollen:
 
I rollen som Business Controller Service ansvarar du för att ta fram och analysera data och KPI:er för de svenska och norska försäljningsbolaget för affärsområdet kompressorteknik. Du blir fokuserar helhjärtat på serviceverksamheten som bedrivs i de båda länderna. Du identifierar eventuella avvikelser och risker, förbättrar processer och stöttar verksamheten. Du sköter även rapportering, budget, prognoser och assisterar vid att utveckla affärsplaner för både Sverige och Norge. 
 
Du tillhör du finansteamet på 8 personer och rapporterar till Business Controllern för det svenska försäljningsbolaget.
 
Vem är du?
 
Vi söker dig med examen inom Ekonomi eller motsvarande akademisk erfarenhet, alternativt erfarenhet från likande roll där du agerat bryggan mellan finansfunktionen och övriga verksamhet. Du är en analytisk och prestigelös team player som drivs av resultat och förbättring. För att bli framgångsrik i rollen har du en förmåga att kunna förenkla komplexiteten i din kommunikation med berörda kontaktytor.  
 
Vidare är du van att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och är pricksäker mot deadlines. Du arbetar strukturerat och har en god förmåga att kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter.
 
Du talar och skriver såväl svenska och engelska obehindrat och är mycket god användare i Officepaketet och SAP.
 
Övrig information
 
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Placering: Sickla
 
Är det här rätt utmaning för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen maila rekryteringsansvarig sarah.arvidsson@novare.se Notera att vi utifrån GDPR endast tar emot ansökningar via annons.
 
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2021
  • Ansök senast: 13 juni 2021

Liknande jobb


28 november 2023