Business Controller till Aspia

Arbetsbeskrivning

Aspia är en ledande affärspartner som erbjuder redovisning, lön och HR, rådgivning och skatt med 1450 medarbetare på ca 70 kontor runt om i Sverige och närvaro i hela Norden. Bolaget har ca 35.000 kunder som främst består av små och medelstora företag. Aspia är sedan juli 2018 ägt at PE-företaget IK Investment Partners samt av Partners inom Aspia. Bolaget består i grunden av PwC Sveriges Business Services division, KPMG Accounting Services samt Skeppsbron Skatt. Strategin framåt är fortsatt tillväxt, både organiskt och via förvärv.
För mer information om bolaget, se hemsida: https://www.aspia.se/

Business Controller till Aspia
 
Är du en kommunikativ person som drivs av förbättring? Trivs du i en ansvarstagande roll med olika kontaktytor? Ta då chansen att vara med på tillväxtresan i Sveriges största start-up, Aspia! Här erbjuds du en professionell utveckling i nytänkande och tillväxtorienterad miljö.
 
Om rollen:
 
Som Business Controller ansvarar du för att sammanställa, analysera och tolka resultatet i ett av Aspias affärsområden, Payroll. Teamet har en central funktion inom bolaget och i din roll ansvarar du för att ge stöd till ledning, chefer och andra intressenter gällande verksamhetsstyrning. Därigenom påverka att analyserna leder till förändring i önskad riktning. I rollen arbetar du även proaktivt med åtgärder som ökar organisationens effektivitet. I detta ligger att vara ett bollplank till chefer och andra beslutsfattare. Rollen kräver därför även en god pedagogisk och kommunikativ förmåga.
 
Rollen rapporterar till Head of Business Controll och ingår i ledningsgruppen för affärsområdet Payroll där du säkerställer att det det ekonomiska perspektivet fångas upp och att verksamheten får bästa möjliga förutsättningar i sitt beslutsfattande. 
 
Arbetsuppgifterna innehåller främst:



• Lönsamhetsuppföljning


• Utveckling av relevanta KPIer


• Budgetering och prognosläggning


• Resultatuppföljning och rapporteringsarbete


• Genomföra relevanta analyser av verksamheten utifrån ett finansiellt perspektiv


• Delta i att förvalta och kontinuerligt utveckla den interna ekonomistyrningsmodellen


• Utveckla, kravställa och prioritera avseende finansiella data i BI/datawarehouse


• Supportera chefer genom att vara bollplank och ta fram beslutsunderlag
 
Du ingår i ett team bestående av fyra personer och har många kontaktytor ut mot den operativa verksamheten. Tillsammans med övriga Business Controlfunktionen arbetar du med bolagsövergripande analyser, utveckling av system och verktyg samt att sätta relevanta rutiner och processer inom detta område. 
 
 
Vem vi söker:
 
Vi söker dig med universitetsexamen inom Ekonomi samt med minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är en avancerad Excel-användare med goda kunskaper inom affärssystem och BI-verktyg, och van att hantera och analysera stor mängd data.
 
Som person är du analytisk, ansvarstagande och strukturerad. Du har hög integritet i ditt arbete och kan på ett pedagogiskt sätt kommunicera med olika avdelningar inom bolaget. Vidare är du proaktiv och lösningsorienterad, med ett genuint intresse för siffror och implementering av processer.
 
 
Övrig information
 
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm
 
Är det här rätt möjlighet för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen maila rekryteringsansvarig sarah.arvidsson@novare.se
Notera att vi utifrån GDPR endast tar emot ansökningar via annons.
 
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2021
  • Ansök senast: 8 november 2021

Liknande jobb


28 november 2023