Business Controller till bilkoncern

Business Controller till bilkoncern

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi på SJR dig som har arbetat med redovisning och controlling i några år. I denna roll får du ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och du jobbar nära dina kollegor. Kunden sitter i fina lokaler i Rissne och uppdraget är start i början av 2024 och ett år framåt. Kunden jobbar hybrid och du välkomnas in ett härligt positivt arbetsklimat.

Arbetsuppgifter;
Du kommer att jobba verksamhetsnära hos kunden vilket b.la innebär;

- Måndasbokslut

- Budget och Forcast

- Rapportering

- Framtagning av KPIer samt underlag som stöttar beslutfattare

- Lönsamhetsanalys och prissättning

I denna tjänst kommer du att jobba i flera olika system som b.la Power Bi, Cognos och göra pivot och V-luck up i Excel.

Vem söker vi;
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har jobbat som redovisningsekonom/controller i minst 2 år. Du har ett stort systemintresse och är självständig i månadsbokslut. Du har kontakt med utländska aktörer i koncernen vilket gör att du behöver vara flytande i både tal och skrift i svenska och engelska.

För att trivas hos kunden bör du vara driven, engagerad och prestigelös. Du är ansvarstagande och slutför dina arbetsuppgifter innan deadlines och du arbetar strukturerat och noggrant. Du jobbar nära många av dina kollegor vilket gör att det ställs krav på att du är kommunikativ och att du har lätt för att skapa relationer.

Visst låter det som ett roligt uppdrag?

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställning;
För mer information om uppdraget är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-10-30.



Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2023
  • Ansök senast: 30 oktober 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


28 november 2023