Business Controller till FH-Tech i Mora

Business Controller till FH-Tech i Mora

Arbetsbeskrivning

FH-TECH AB startades 2009 av P-O Fridén. Företaget FH-TECH växer och utvecklas för varje år och är nu väletablerade i branschen. Vår utvecklingsresa och våra specialkunskaper har bidragit till att våra affärsområden utökats under åren från truckar till att inrymma även lastmaskiner och grävmaskiner. Välskötta affärsområden i kombination med en förstklassig service och ett stort engagemang för att alla våra kunder ska få den bästa helhetslösningen för just deras verksamhet har alltid varit viktigast för oss. Den inställningen och det fokuset har varit det viktigaste anledningen till den utveckling och framgång vi nu har i vårt företag.

Efter 10 år i branschen drivs FH-TECH fortfarande av P-O Fridén och han är än idag lika noggrann med att den familjära känslan skall genomsyra hela företaget och alla fantastiska kunder.

Inget är omöjligt och ingen utmaning är för tuff. Kunden är det viktigaste vi har och vi finns alltid tillgängliga för dom.

Nu tar vi resan vidare till nästa nivå och förstärker organisationen med flera nya duktigare medarbetare.

Är du en utvecklingsinriktad Business Controller som gillar ledarskap, skulle trivas i ett expansivt tillväxtbolag, har ekonomisk bakgrund med ett vasst sinne för siffror? Då ska du definitivt läsa vidare...
 
Tveka inte att söka denna spännande tjänst om du vill vara med på en nationell utvecklings- och expansionsresa tillsammans med engagerade medarbetare och en oerhört kompetent styrelse!
 
OM TJÄNSTEN SOM CONTROLLER:
För att vi tillsammans ska kunna fortsätta att växa och utvecklas behöver vi nu rekrytera en erfaren Controller. I den här rollen är du chef över avdelningens medarbetare samt arbetar operativt som Controller för några av våra verksamheter. Rollen innefattar personalansvar samt ett strategiskt ansvar för gruppen.
 
Du leder och fördelar arbetet på avdelningen och ansvarar för att resultat, budget och prognos blir korrekt rapporterat till ägare samt styrelse. Utöver detta gör du i denna roll ekonomisk uppföljning och analyser, följer upp kund- och produktlönsamhet, gör kalkyler och utvecklar rapporter till verksamheten. Du kommer med förslag och implementerar förändringar i controllerverksamhetens processer och driver detta framåt. Vi jobbar i ett system som heter Fortnox och här hanterar vi områden som prognoser, nyckeltal, statistik, bokföring samt vissa personalekonomiska frågor.
 
Inom vår ekonomi- och verksamhetsstyrning pågår utvecklingsarbeten inom flera områden där du med ditt engagemang och kreativitet förväntas bidra med dina erfarenheter. Din pedagogiska och kommunikativa förmåga gör att du på ett enkelt och bra sätt kopplar ihop siffror med affärsverksamheten och kan beskriva det på ett bra sätt. Vi söker dig som dels vill utvecklas tillsammans med oss men som också vill bidra till att göra oss ännu bättre. Du vill vara en del av oss och vår framtid!
 
DIN PROFIL:
Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från att leda andra i förändringsarbete och du har förmågan att kunna arbeta operativt som samtidigt som du kan lyfta blicken och tänka strategiskt för att på så vis få verksamheten att utvecklas. 
 
Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande utbildning alternativt erfarenhet från arbetslivet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god förståelse av redovisning (K3, moms och bokslut), analyser och uppföljning av verksamheten Vi tror att du blir särskilt lyckosam om du har en god branschkännedom samt efarenhet från liknande uppdrag. 
 
Du är kunnig och har ett starkt engagemang för både människor, affärer och resultat. För att trivas med tjänsten behöver du vara en engagerad person med god analytisk förmåga och ha ett strukturerat arbetssätt. Du ska dels kunna arbeta självständigt men också vara initiativrik samt fungera drivande i de processer du involveras i. Ditt prestigelösa och utåtriktade arbetssätt bidrar till att samarbetet med kollegor fungerar väl. Du är van att på ett bra sätt arbeta mål- och resultatinriktat.
 
Tycker du att tjänsten och vår verksamhet verkar intressant då är du varmt välkommen med din ansökan.  

VI ERBJUDER DIG
En spännande, rolig och utvecklingsbar tjänst på en trivsam arbetsplats med god familjär sammanhållning. För oss är det också viktigt att du känner dig stolt över det företag som får din tid och ditt engagemang, att du gillar dina arbetsuppgifter och att du tycker att det är kul och trivsamt att vara tillsammans med oss på dagarna.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Dalarna Per Männikkö
0705929080
HR Dalarna Johan Bergvik
0706529080

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR Dalarna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Besöksadress

Skogsvägen 33 c
None

Postadress

Skogsvägen 33 c
BORLÄNGE, 78452

Liknande jobb


28 november 2023