Business Controller till internationellt bolag med start i augusti

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en Business Controller för uppdrag med start i augusti. Uppdraget är ett föräldravikariat som beräknas löpa under minst 1 år, med eventuell möjlighet till anställning på sikt. Vår kund har fräscha lokaler centralt i Göteborg och är verksamma inom området hållbarhet och miljö.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Du kommer att ingå i ett team om fem personer där du utgör rollen som Business Controller. Du ansvarar främst för att sammanställa och göra analyser kring månadsrapporter till företagets franska ägare samt sammanställa nyckeltal och KPIer som du rapporterar till CFO. Du deltar i företagets affärsplanering, budget- och prognosarbete, samt ansvarar för olika projekt. Du kommer att vara en del av ledningsgruppen och ansvarar för sammankallning och kommunikation kring det. Det är önskvärt med erfarenhet av Visma som ekonomisystem och att du är van att använda Excel som arbetsverktyg. Koncernspråket är engelska varför goda engelskakunskaper är av stor vikt.

Vi tror att du har relevant utbildning och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är du nogrann och analytisk, samt har sinne för att se samband. Vidare är du positiv och har lätt för att kommunicera och uttrycka dig tydligt i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vi tror även att du trivs i en företagskultur präglad av engagemang och med trovärdighet som ett ledord. Du är lojal och plikttrogen och sätter stort värde i att arbeta noggrannt och strukturerat.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är fr.o.m. augusti och företaget har lokaler centralt i Göteborg. Arbetstiderna är flexibla mellan 8-17. Tjänsten är ett heltidsvikariat under minst 1 år.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid/Visstid Visstid
  • Publicerat: 15 juni 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


28 november 2023