Business Controller till Löfbergs

Business Controller till Löfbergs

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Business Controller kommer du att arbeta med rapportering, analyser och uppföljning. Du kommer även att driva och utveckla processer och rutiner för beslutsunderlag och analys. I rollen ingår att bistå med att utveckla den globala prognos- och budgetprocessen, utveckla verksamhetens ledande indikatorer (KPIs) samt aktivt delta i Market Swedens ledningsgrupp med ansvar för finansiell styrning och analys.

I din roll som Business Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Rapportering, analys och uppföljning
• Driva och utveckla processer och rutiner för beslutsunderlag och analys
• Bistå med att utveckla den globala prognos- och budgetprocessen
• Utveckla verksamhetens ledande indikatorer (KPIs)

Tjänsten som Business Controller är ett spännande konsultuppdrag med start omgående. För rätt person finns goda möjligheter till en fast anställning hos Löfbergs.

Om dig
Vi söker dig som har jobbat med liknande arbetsuppgifter och har en eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi eller liknande. Du arbetar obehindrat i Office 365, framför allt Excel och PowerPoint, och har du erfarenhet från IFS, Cognos eller andra ERP-system är detta meriterande. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vidare ser vi att du är flexibel, analytisk och kommunikativ. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och är öppen för kunskapsutbyte. Du är positiv till din egen och företagets utveckling samt motiveras av att hitta lösningar och leta efter förbättringar.

Viktigt för tjänsten är:

• Erfarenhet av finansiell rapportering
• Goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av affärssystem
• God analytisk förmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Löfbergs
Löfbergs är ett familjeägt kafferosteri grundat 1906 i Karlstad. Företaget är en av de största kafferosterierna i Norden och en internationell aktör med kontor i flera länder. Löfbergs är känt för sitt engagemang för hållbarhet och rättvis handel, och var bland de första i Sverige att importera ekologiskt kaffe. Företaget strävar efter att vara en positiv kraft i samhället och arbetar aktivt för mångfald och inkludering.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: 
Mattias Olsson, 0736847297, mattias.olsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2025
  • Ansök senast: 7 mars 2025

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Pricing Analyst sökes

28 april 2010

10 mars 2010

Financial Planning and Analysis Manager

21 april 2010

Business controller

21 april 2010