Business Development Manager till Siemens

Arbetsbeskrivning

Siemens IT Solutions and Services är en internationellt ledande leverantör av IT-lösningar och tjänster.Företaget erbjuder tjänster längs hela värdekedjan från en enda källa - från konsulttjänster och systemintegration till ansvar för kundens hela infrastruktur och/eller applikationer.Med omfattande know-how och branschspecifika erfarenhet ger Siemens IT Solutions and Services sina kunder ett konkret mervärde.Siemens är en av världens tio ledande leverantörer av outsourcing-tjänster.För mer information: www.siemens.se/it-solutions Beskrivning av arbetsuppgifter: Som Business Development Manager arbetar du med att generera affärsmöjligheter till Siemens IT Solutions and Services' nya kostnadseffektiva lösning för applikationsförvaltning.Din uppgift blir att identifiera potentiella kunder, utveckla och underhålla kundrelationer med beslutsfattare samt nå uppsatta försäljningsmål.Att du har god förståelse för affärer och lönsamhet är en självklarhet och du utvecklar inkomstdrivande affärsförslag som också kan generera fler affärsmöjligheter i framtiden.Du driver självständigt hela säljprocessen från initial kontakt till kontraktskrivning. Tjänsten innefattar stort inflytande och handlingsutrymme då du blir den första personen i denna roll.Därav kommer du även att ansvara för att utarbeta och se till att säljstrategin fungerar för alla intressenter, maximerar säljpotentialen samt skapar en win-win-strategi för både Siemens och våra kunder.I arbetsuppgifterna ingår också att utvärdera vunna och förlorade affärer för att utvärdera kritiska faktorer i säljprocessen för framtida affärsmöjligheter.Initialt innebär tjänsten en hel del resande och dina potentiella kunder återfinns i hela landet. Beskrivning av krav/önskemål: Du har flera års erfarenhet av kvalificerad lösningsförsäljning från IT-branschen samt förståelse för hur applikationer fungerar.Utmärkta kunskaper i engelska samt svenska är krav.Eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap eller liknande är meriterande liksom ytterligare språkkunskaper.Som person är du en initiativtagande och driven problemlösare.Kommunikation, inflytande och förhandlingskunskaper är några av dina styrkor och du knyter naturligt kontakter såväl internt som externt.Tjänsten innefattar även en del administration varför du bör ha goda kunskaper i Officepaketet samt vara bra på att ta fram, sammanställa och presentera information.Du erbjuds ett utmanande och utvecklande arbete med ett starkt varumärke bakom dig, samt goda utvecklingsmöjligheter i en internationell organisation.Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Plats: Upplands Väsby I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ.Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PERFORMIQ AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 14 november 2010
  • Ansök senast: 31 december 2010

Liknande jobb


Kantpressare

28 december 2007

Dokorandplatser i oorganisk kemi

28 december 2007

Universitetsadjunkt i biologi

28 december 2007

Maskinförare

28 december 2007