Business Solution Manager

Arbetsbeskrivning

Posten Norden har bildats genom samgåendet mellan Post Danmark A/S och Posten AB. Koncernen erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden och kommer att ha en omsättning på cirka 45 miljarder SEK och drygt 50 000 medarbetare. Verksamheten bedrivs inom affärsområdena Breve Danmark, Meddelande Sverige, Logistik och Informationslogistik. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag och huvudkontoret ligger i Solna, Sverige. Läs mer om Posten Norden på www.postennorden.se. . Mångfald är en naturlig del i Postenkoncernens verksamhet. Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt. Vill du arbeta inom OTI är detta tjänsten för dig! Enheten Corporate BIS levererar IT-lösningar som stödjer Postens ekonomi-, finans-, inköps-, HR- samt övriga koncerngemensamma processer inom Posten Norden. Dessa processer stöds av funktionalitet inom olika moduler inom SAP-landskapet. Corporate BIS står för stora utmaningar de kommande åren såsom konsolidering av SAP system, nya tekniker och användningsområden. Nu söker vi en Business Solution Manager inom området OTI - order to invoice. Denna tjänst är placerad i Solna Om rollen - Ansvar/Arbetsuppgifter - Som Business Solution Manager har du det övergripande ansvaret att utgöra en samordnande länk mellan verksamheten på nordisk såväl som lands-nivå, gentemot BIS (IT) inom OTI (Order Till Betalning). - Du stödjer verksamheten genom att vara kravställare på OTIs information och funktionalitet. - Bidrar till analyser och detaljspecifikation av verksamhetens krav. - Genomför och följer upp aktiviteter samt samordnar med berörda Process Information Managers, experter och koordinatorer. - Förser ledning och verksamhet med information samt beslutsunderlag. - Deltar aktivt i vidareutveckling, kartläggning och förbättring av rutiner och processer. - Skapar och underhåller informations- samt funktionsbehov. - Deltar i projekt i egenskap av expert. - Tar fram treårsplaner gällande utveckling av IT-stödet. - Beställer eller genomför utredningar och analyser. - Medverkar i och, i förekommande fall, organiserar acceptanstester. Din bakgrund: - Du har en akademisk examen, gärna inom systemutvecklingsområdet, eller motsvarande kunskap och kompetens förvärvad genom vidareutbildning och erfarenhet. - Du har en god analytisk förmåga att kunna fånga verksamhetens krav och skilja på de uttalande respektive de underliggande behoven. - Mycket god kunskap om hur man översätter verksamhetskrav till processanvändningsfall med funktionella och icke-funktionella krav. - God förståelse för IT-system, arkitektur och SAP. - Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska samt engelska. Detta är rollen för dig som vill ha omväxlande arbetsuppgifter och egna ansvarsområden inom en av de största SAP-installationerna i Norden. Gillar du utmaningen med en nordisk organisation, där nya processer ska på plats och är du van att ha flera processer igång samtidigt? Då kan vi erbjuda dig ett spännande arbete med stor möjlighet till utveckling i en av Nordens största koncerner.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Posten Norden
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 10 november 2010
  • Ansök senast: 21 november 2010

Liknande jobb


System Administrator - Network

System Administrator - Network

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024