Business Support (Säljssupport) på Consafe Logistics

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vi söker nu ytterligare en medarbetare till Business Support-teamet hos Consafe Logistics – detta är tjänsten för dig som vill arbeta med administration, service, säljsupport och som utmanas av logistiska lösningar i en affärsdriven och teknikorienterad miljö!

Consafe Logistics är en av Europas ledande leverantörer av Supply Chain IT lösningar till företag som ser logistik som en konkurrensfördel. Vi erbjuder lösningar inom Produktion, Lager, Transport, Leverans och Butik och designar, utvecklar och implementerar lösningar över hela världen. Vår expertis inom Supply Chain Execution IT är unik och vårt starka erbjudande; mjukvara, hårdvara och service är en framgångsrik kombination. Consafe Logistics har ca 350 medarbetare. Vi hjälper kunder i fler än 30 länder över hela världen från våra kontor i Sverige, Norge, Danmark, Holland, Polen och Storbritannien. www.consafelogistics.se



Arbetsuppgifter

I rollen som Business Support ingår du i hårdvarusäljorganisationen och din roll är att övergripande bistå våra säljare och rekommendera rätt produkt och tjänst samt att vara delaktig i uppföljning och avslut.

Dina arbetsuppgifter spänner över områdena säljstöd, logistik, teknik och administration och i din roll kommer du att bli en viktig spelare i ett team om cirka fem medarbetare med samma fokusområden.

Tjänsten innehåller övergripande säljstöd och administration internt inom Consafe Logistics och din uppgift blir att arbeta dedikerat med försäljningsrelaterade uppgifter internt i samverkan med försäljningsorganisationen och informera försäljningsteamet gällande prissättning, utarbeta offertunderlag samt bistå med produktval och rådgivning. Vidare kommer du ansvara för att offert- och orderunderlag registreras korrekt, att utlovade tidsfrister hålls i enlighet med SLA samt att löpande uppdatera såväl kunder som projektmedlemmar med korrekt information.
Du kommer löpande arbeta administrativt i ett antal system, bland annat CRM-systemet Synergy, affärssystemet Pyramid, webbshopen HW Store samt ärendehanteringssystemet Nilex.


Formell kompetens

Till tjänsten som Business Support söker vi dig med drivkraft och en vilja att lyckas och som har tidigare erfarenhet av kundkontakt och en utpräglad administrativ förmåga. För att lyckas i tjänsten ser vi gärna att du har erfarenhet från teknik- eller logistikbranschen samt är väl förtrogen med ERP-system och har en god förståelse för allmänna ekonomiflöden som bokföring, fakturering och administration. Det är vidare viktigt att du är självgående och har en stark vana och förståelse för vikten av att prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt.



Din bakgrund

Som person är du en drivande, utåtriktad lagspelare som bidrar med ett genuint affärsintresse och känsla för kundens välmående på ett lösningsfokuserat vis.
Din utbildningsbakgrund kan variera men troligen har du formell kompetens inom IT-försäljning, logistik, administration eller marknad.

Du har god kunskap kring försäljning och administration samt goda kunskaper inom Office-paketet. Då företagets koncernspråk är engelska, är det viktigt att du känner dig bekväm i att arbeta och använda språket både muntligt och skriftligt dagligen.
Tillsvidareanställning/heltid/Lund.




Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Denna rekrytering innebär att du de första sex månaderna agerar som uthyrd konsult till Consafe Logistics där Lernia Bemanning AB blir din arbetsgivare. Därefter är ambitionen att du tillsvidareanställs direkt hos vår uppdragivare Consafe Logistics. Som uthyrd konsult omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och självklart har du rätt till friskvårdsbidrag. Din konsultchef fungerar som din coach under hela din anställning och ni går tillsammans igenom hur du utvecklas.

Omgående efter överenskommelse. Tillträde och introduktion sker med fördel under september 2016.
I denna tillsättning samarbetar Consafe Logistics med Lernia Bemanning AB. För frågor kring tjänsten, varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Linda Billstrand Rychter, 0732-00 57 56.


Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mimmi Nilsson
0722-54 11 63
Mimmi Nilsson

Amy Frick
0722-54 17 68
Charlotta Stjärnfäldt

Susanne Moe
072-25 411 54
Anette Johansson
0722541166
Yvonne Jonsson
0722-541165
Mimmi Nilsson
0722-541163
Yvonne Jonsson

Carina Costa-Correa

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Malmö Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 18 augusti 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Malmö
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Malmö, 21733

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024