Business Support till Consafe Logistics

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Tjänsten för dig som vill arbeta med administration, service, säljsupport och som utmanas av logistiska lösningar i en affärsdriven miljö!

Consafe Logistics är en av Europas ledande leverantörer av Supply Chain IT lösningar till företag som ser logistik som en konkurrensfördel. Vi erbjuder lösningar inom Produktion, Lager, Transport, Leverans och Butik och designar, utvecklar och implementerar lösningar över hela världen. Vår expertis inom Supply Chain Execution IT är unik och vårt starka erbjudande; mjukvara, hårdvara och service är en framgångsrik kombination. Consafe Logistics har ca 350 medarbetare. Vi hjälper kunder i fler än 30 länder över hela världen från våra kontor i Sverige, Norge, Danmark, Holland, Polen och Storbritannien. www.consafelogistics.se


Arbetsuppgifter

I rollen som Business Support ingår du i hårdvarusäljorganisationen och din roll är att övergripande bistå våra säljare och rekommendera rätt produkt och tjänst samt att vara delaktig i uppföljning och avslut.
Dina arbetsuppgifter spänner över områden sälj, säljstöd, administration och du kommer att bli en viktig spelare i ett team om cirka fem medarbetare med samma fokusområden.
Tjänsten innehåller, sälj, säljstöd och administration internt inom Consafe Logistics och din uppgift blir att arbeta dedikerat med försäljning internt i samverkan med försäljningsorganisationen och informera kunderna gällande prissättning, utarbeta offertunderlag samt bistå med produktval och rådgivning. Vidare kommer du ansvara för att offert- och orderunderlag registreras korrekt, att utlovade tidsfrister hålls i enlighet med SLA samt att löpande uppdatera såväl kunder som projektmedlemmar med korrekt information.
Du kommer löpande arbeta administrativt i ett antal system, bland annat CRM-systemet Synergy, affärssystemet Pyramid, webbshopen HW Store samt ärendehanteringssystemet Nilex.


Formell kompetens

Till tjänsten som Business Support söker vi dig med drivkraft och en vilja att lyckas och som har erfarenhet av kundkontakt och en utpräglad administrativ förmåga. För att lyckas i tjänsten ser vi gärna att du har erfarenhet från teknikbranschen samt är väl förtrogen med ERP-system och har en god förståelse för bokföring, fakturering och administration. Det är vidare viktigt att du är självgående och har en stark vana och förståelse för vikten av att prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt.

Som person är du en drivande, utåtriktad lagspelare som bidrar med ett genuint affärsintresse och känsla för kundens välmående på ett lösningsfokuserat vis.
Din utbildningsbakgrund kan variera men troligen har du formell kompetens inom IT-försäljning, administration eller marknad.

Du har god kunskap kring försäljning och administration, Excel, svenska, och matematik. Då företagets koncernspråk är engelska, är det viktigt att du känner dig bekväm i att arbeta och använda språket både muntligt och skriftligt dagligen.


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidareanställning/heltid/Lund.

Denna rekrytering innebär att du de första sex månaderna agerar som uthyrd konsult till Consafe Logistics där Lernia Bemanning AB blir din arbetsgivare. Som uthyrd konsult omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och självklart har du rätt till friskvårdsbidrag. Din konsultchef fungerar som din coach under hela din anställning och ni går tillsammans igenom hur du utvecklas.




Tillträdesdag

Omgående efter överenskommelse. Tillträde och introduktion sker med fördel under sommaren 2016.
I denna tillsättning samarbetar Consafe Logistics med Lernia Bemanning AB. För frågor kring tjänsten, varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Linda Billstrand Rychter, 0732-00 57 56.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mimmi Nilsson
0722-54 11 63
Mimmi Nilsson

Amy Frick
0722-54 17 68
Charlotta Stjärnfäldt

Susanne Moe
072-25 411 54
Anette Johansson
0722541166
Yvonne Jonsson
0722-541165
Mimmi Nilsson
0722-541163
Yvonne Jonsson

Carina Costa-Correa

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 juni 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Malmö
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Malmö, 21733

Liknande jobb


Innesäljare

Innesäljare

10 maj 2024

Jobba Som Innesäljare

Jobba Som Innesäljare

8 maj 2024

Jobba Som Innesäljare

Jobba Som Innesäljare

8 maj 2024

8 maj 2024