OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Brinner du för hälsa, älskar mötet med andra människor samt har tidigare erfarenheter av försäljning och rådgivning? Då kan vi ha ditt nya jobb!
Vi söker en butiksansvarig till Hälsokrafts butik i Gamla Stan. För att passa i våra butiker tror vi att du älskar mötet med människor, trivs att arbeta både i team och självständigt, uppskattar alla delar av arbetet i butik, samt trivs både i rollen som säljare och rådgivare. Du har en sund och positiv helhetssyn på hälsa och en stor vilja att utvecklas.
Tidigare erfarenhet av hälsokostprodukter är ett krav. Ett stort eget intresse för naturlig hälsa och skönhet tror vi är en förutsättning för att trivas och blomstra inom företaget. Vi kommer inte beakta ansökningar som saknar efterfrågad erfarenhet!
Om tjänsten
Som ansvarig är du en engagerad nyckelspelare, med ansvar för butikens försäljning/säljmiljö och administration. Du leder butikens team och är delaktig både i arbetet med våra fantastiska kunder och samtliga delar av butikens drift. Det kan förekomma tunga lyft vid uppackning av varor och leveranser.
Egenskaper som behövs i den här rollen:
En lagspelare som tycker om och är bra på att samarbeta, är ansvarsfull och självständig, har en god förmåga att prioritera och är ordningsam.
Som rådgivare och säljare krävs egenskaper som god kommunikatör och lyssnare, förtroendeingivande, serviceinriktad, hjälpsam och med en stor dos positiv energi.
Vi tror att du är en nyfiken person som tycker om att lära dig nya saker och har en vilja att utvecklas. Dyker det upp en fråga som du inte kan svara på så tar du reda på det, lite vetgirig.
Du behöver ha en god kunskap och erfarenhet inom IT/data och kassavana, samt lätt för att lära dig nya program/system. Tidigare erfarenhet av systemen Sitoo, Tamgio och Relesys är meriterande.
Du har en dokumenterat god förmåga att leda och inspirera dina medarbetare och har förmågan att lösa även svåra situationer på ett ödmjukt sätt. En bra team-dynamik och personkemi kommer prioriteras högt när tjänsten tillsätts.
Eftersom arbetet omfattar ansvar för inköp vill vi att du har erfarenhet av inköp av produkter inom vårt sortiment och en förståelse kring hur ett bra varuflöde fungerar.
Tidigare erfarenhet av att driva och utveckla butik med positiv försäljningsutveckling.
Förståelse kring schemaläggning med tillhörande regelverk och kostnadskontroll.
Trivs bäst på butiksgolvet där vi möter våra fantastiska kunder.
Goda kunskaper i sociala medier och att kreativt skapa inom dessa områden är ett stort plus i den här tjänsten.
Om anställningen
Anställningsform: Deltidsanställning.
Lön: Timlön enligt kollektivavtal med överenskommet tillägg för extra ansvar.
Tillträde: Snarast.
Omfattning: Deltid ca 50%. Omfattningen kan eventuellt anpassas till den sökandes behov
Arbetstider: Arbetstiderna förläggs dagar, kvällar, röda dagar och helger, på rullande schema, fördelat under butikens öppettider (se Hälsokrafts hemsida)
Övrigt:
Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag, samt personalrabatt vid inköp.
Hos oss kommer du ingå i ett större team av hälsoälskare som i dagsläget är fördelade på nio butiker runt om i Sverige. Gemensamt har vi att vi alla brinner för att hjälpa människor till bättre hälsa med hjälp av högkvalitativa produkter med omtanke för både människa och miljö. Vi har en fin samverkan mellan personalen i våra butiker och du kommer ha massor av kollegor och stöd inom företaget.
Låter det som att det är dig vi söker? Är du som klippt och skuren för rollen? Ansök nu på hr@adelphos.se, märk mailet med Gamla Stan i ämnesraden. Vi intervjuar kandidater löpande så vänta inte med din ansökan, tjänsten kan tillsättas innan annonstidens slut. Observera att vi endast söker dig med tidigare erfarenhet inom hälsofack alternativt erfarenhet av butiksdrift i kombination med lång erfarenhet av vårt sortiment!
Då vi oftast har väldigt många sökande till våra lediga tjänster har vi endast möjlighet att återkoppla till de kandidater vi går vidare med.