Butikschef – Coop Haningeterassen, Haninge

Butikschef – Coop Haningeterassen, Haninge

Arbetsbeskrivning

Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en ny Butikschef till Coop i Haningeterassen.
 
Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder! 
 
Som Butikschef ansvarar du för butikens alla delar, med kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken. Det mest centrala i rollen är att leda och coacha medarbetarna så att alla delar av butiken ger ett attraktivt intryck till kunden.
 
I ditt arbete ingår bland annat att: 
Genom övriga chefer leda arbetet i butiken
Skapa en säljande och inspirerande miljö i butiken - arbeta med olika kundaktiviteter
Lära känna och förstå kundernas behov på den lokala marknaden 
Företräda Coop på den lokala marknaden 
Säkerställa den dagliga driften och samtidigt tänka långsiktigt och strategiskt visionärt
Bemanning, varuförsörjning, prisvård, m.m. 
Ansvara för budget och affärsplan för butiken 
Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat 
Coacha medarbetare för att uppnå ökad försäljning, resultat och kundnöjdhet 
Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och regelverk etc.
Säkerställa att Coops hållbarhetspolicy efterlevs 
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillträde enligt överenskommelse. 
 
Utbildning 
Gymnasieutbildning är ett krav 
Ledarutbildning eller ledarerfarenhet är ett krav 
Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet är meriterande 
 
Erfarenhet/ kompetens 
Tjänsten kräver bred erfarenhet, hög kompetens samt stort intresse för retail
Verkat i en organisation med en stark och tydlig strategi
Dokumenterat goda resultat inom retail 
Dokumenterad erfarenhet av att leda förbättringsarbete i större organisationer
Dokumenterad erfarenhet av att leda andra ledare är ett krav
 
Tempot i butiken kommer vara mycket högt, varför stresstålighet och planeringsförmåga är viktiga egenskaper. 
 
Vi söker dig som är en kreativ person som drivs av att skapa en god kultur bland dina medarbetare där alla känner sig delaktiga. Du vågar tänka annorlunda och testa nya lösningar samt har lätt för att få med dig andra mot samma mål. 
 
Coop värdesätter de kvalitéer som en jämn ålder- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. 
 
Vi hanterar inga ansökningar via post eller e-post.
 
Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Alexander Lindgren, 070-513 66 94 eller Anna Persson, 0760299301 på Future Management. 
 
Välkommen med din ansökan!
 


Coop - Den goda kraften i svensk dagligvaruhandel.
Med cirka 800 butiker i Sverige och 3,5 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Varje dag arbetar Coop för att göra vardagen bättre för dig och din familj.

Om Coop Butiker och Stormarknader
Coop är en av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandeln.
Ända sedan konsumentkooperationens start 1899 har syftet varit att skapa medlemsnytta genom den samlade styrkan av medlemmarnas konsumtion. Coop ska erbjuda konsumenten prisvärda varor, ett hållbart attraktivt sortiment och tydliga butiksformat som utstrålar matglädje. Hållbarhet är en del av vårt DNA och vår affär. Coops hållbarhetspolicy, hållbarhetsstrategi och målsättningar styr vårt arbete. Coops vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Det innebär bland annat att vi ska befinna oss i framkant med vårt miljö-och hållbarhetsarbete.

Coop Butiker och Stormarknader, CBS, driver ca 190 Coop-butiker i Stockholmsområdet, Uppland och Östergötland och har cirka 5550 anställda, varav merparten är butiksanställda.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rolf Lindgren
0705136694
Alexander Lindgren
0727407998
Titti Bergholtz
070-827 11 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Future Management
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2023
  • Ansök senast: 5 februari 2023

Besöksadress

Erik Dahlbergsallén 15
None

Postadress

Erik Dahlbergsallén 15
Stockholm, 11520

Liknande jobb


22 februari 2024

22 februari 2024

21 februari 2024