Butikschef Östersund

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en relationsdriven bransch som andas personlig service, försäljning och framåtanda? Vår vision är att vara den ledande möjliggöraren av hållbart byggande i Sverige. Vi tar ansvar för våra medarbetare, kunder och vår planet, vill du vara med och göra skillnad?Om rollen
Som Dahlcenterchef är du butiksansvarig och ansvarar för att säkra den operativa driften och säljutvecklingen i butiken. Du ser till att ett aktivt säljarbete utförs samt utvecklar, driver och arbetsleder butikssäljarna. Rollen innebär stor frihet under ansvar för att utveckla och driva förbättringsprocesser. Du ansvarar för försäljning och uppföljning i nära samarbete med distriktschefen, vilken du även rapporterar till. Vidare i rollen ingår säkerställande av deltagande i av företaget anordnade utbildningar och informationsmöten samt ansvar för bemanningen i butiken.

Varför arbeta hos oss? 
Vårt mål är att bli branschen bästa arbetsgivare, med mantrat; våra medarbetare som konkurrensfördel. Vi är måna om att alla skall känna sig motiverade på jobbet och ges möjlighet att växa. Att vi har medarbetare som är innovativa, utvecklas och har kul på jobbet är viktigt för att våra kunder ska välja oss och för vår fortsatta framgångsresa. Hos oss erbjuds variation och möjlighet att vara en del av det stora bolagets trygghet samtidigt som du upplever entreprenörsandan av det lilla bolaget. Vår kultur är prestigelös där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.  

Vi erbjuder bland annat kollektivavtal, friskvård, unika personalrabatter och möjlighet till fördelaktigt aktiesparande.

Matchar vi varandra?
Vi söker dig som är social, öppen och kommunikativ. Du har en positiv inställning och tycker det är viktigt att skapa och bibehålla relationer. Vidare är du ansvarstagande, ordningsam och har ett stort engagemang vilket är viktiga egenskaper för att lyckas i rollen.

Vi är mer intresserad av dig som person än dina tidigare erfarenheter men det är meriterande om du har erfarenhet från VVS-branschen eller butiksarbete. Har du tidigare arbetat i M3 eller liknande affärssystem kan det hjälpa dig att snabbt komma in i rollen.

Avslutningsvis
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden varierar och är förlagd under butikens öppettider, vardagar mellan 06.45 – 16.30.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 14 juli 2023.

Vi tar enbart emot ansökningar via ansökningsformuläret.

Varmt välkommen med din ansökan!

Dahl
Dahl är ett handelsbolag som arbetar med inköp, försäljning och logistik. Vi tillgodoser marknadens behov av produkter inom VVS, Mark & VA, Industri, Fastighet och Kyla. Vi ingår i SGDS Gruppen som ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain. SGDS Gruppen omfattar förutom Dahl bolagen Bevego, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 19 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. https://www.sgdsgruppen.se/, https://www.dahl.se/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SGDS Gruppen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2023
  • Ansök senast: 12 juli 2023

Liknande jobb


22 februari 2024

22 februari 2024

21 februari 2024