Bygglogistiker inom transporthantering

Bygglogistiker inom transporthantering

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill jobba med bygglogistik inom transporthantering. Funktionen är stationerad i centrala Stockholm och du arbetar i ett sammansvetsat team om tre personer.

Om rollen

I den här rollen ansvarar du för att planera, analysera och samordna logistiken för att säkerställa ett effektivt flöde avseende transporter och ytor för lastning och lossning, inom ett större utbyggnadsområde i centrala Stockholm. Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

- Att vidareutveckla den interna verksamheten och kunduppdraget
- Att vårda relationer och skapa långsiktiga relationer med beställare, kunder och leverantörer och skapa ett helhetsperspektiv
- Att administrera ett leveransplaneringssystem för arbetsplatsområdets transporter
- Att delta och bidra i planering och koordinering av pågående och nya logistikflöden.
- Delta i möten med beställare och entreprenörer
- Axla rollen som beställarrepresentant i olika forum

Om dig
Vi tror att du har minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kan bidra med specialistkunskaper inom logistikplanering, uppföljning, åtgärdsanalyser samt systemstöd. Du kommer att ha en rådgivande funktion gentemot vår kund, aktuella byggaktörer och övriga partners vilket ställer krav på god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.

Du har ett öga för logistik och har lätt för att förstå transport- och materialflödet genom hela försörjningskedjan där varje individuell logistikaktivitet är av stor betydelse. Vi tror att du har lätt för att se helheten men samtidigt kan grotta ner dig och lösa problem även på detaljnivå.

Vi satsat stort inom segmentet och har utvecklats i snabb takt vilket gör att det finns goda möjligheter till utveckling på sikt.

Så vi söker dig som har:

- Utbildning inom logistik och-/eller teknik med lämplig inriktning

- Minst två års erfarenhet av byggprojekt och gärna minst ett års erfarenhet av logistikrelaterade arbetsuppgifter inom bygg

- Minst B-körkort
- Gärna erfarenhet inom projekt- och /eller arbetsledning

Vi ser att du är en strukturerad lagspelare som är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du har lätt att ta till dig både skriftlig och muntlig information och talar och skriver god svenska samt har ett kvalitets- och säkerhetsmedvetet arbetssätt.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christian Segerström, logistikansvarig, på christian.segerstrom@lambertsson.com eller +46725334313

Om oss

Lambertsson är det personliga företaget där människan är i fokus. För oss är det viktigt att vara delaktiga, ha möjlighet att påverka och utvecklas på jobbet. Vi erbjuder en trygg anställning i en organisation som förenar det lilla företagets dynamik med det stora företagets resurser och möjligheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lambertsson Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 25 oktober 2022

Liknande jobb


16 maj 2024

Civil Supervisor

Civil Supervisor

15 maj 2024

14 maj 2024