Bygglovhandläggare/Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Plan- o Miljökontoret Perstorps kommun ligger i norra delen av Skåne.I kommunen bor ca 7000 innevånare med närhet till arbete, skolor, service, natur och goda kommunikationer.Här finns bra tillgång till bostäder och låga boendekostnader.Inom Plan- o Miljökontoret arbetar vi med fysisk planering, bygglov, miljö- o hälsoskydd, naturfrågor, mät- o GIS-verksamhet, fastighetsbildning och trafikfrågor.Vi är en liten väl fungerande enhet på ca 7 medarbetare.Till en nyinrättad tjänst söker vi Bygglovhandläggare/Nämndsekreterare Du kommer att arbeta med och ansvara för bygglovverksamheten inom kommunen samt vara sekreterare i Plan- och Miljönämnden.Som Bygglovhandläggare arbetar Du självständigt och ansvarar för alla förekommande moment i bygglovprocessen, information till allmänheten, granskning av handlingar, bygganmälan med samråd mm.I arbetsuppgifterna ingår också att ansvara för kommunens LTF-register och bevilja handikapptillstånd.Som Nämndsekreterare sköter du kontorets/nämndens diarium, post, kallelser och protokoll.Du har ett nära samarbete med allmänhet, politiker och tjänstemän vilket innebär att du har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra samtidigt som Du är noggrann, självständig och kan organisera och prioritera i Ditt arbete.Till Din hjälp har Du IT-stöd i form av EssVision diarie- o ärendehanteringssystem.Vi arbetar fullt ut med Esri S-Group:s Geosecma för karta, LTF, GIS-databaser mm.Kvalifikationer Vi hoppas att Du har - Goda kunskaper i plan- och bygglagen - God samarbetsförmåga och social kompetens - B-körkort (tillgång till bil finns inom kontoret) Dessutom bra om Du har - Kunskaper i kommunallag och miljöbalk - Erfarenhet av bygg- eller entreprenadverksamhet - Servicekänsla och är utåtriktad Har Du erfarenhet från kommunal nämndsadministration, plan- och miljöfrågor eller liknande ser vi det som mycket positivt.

Sammanfattning

Liknande jobb