Bygglovsadministratör

Bygglovsadministratör

Arbetsbeskrivning

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Byggenhetens uppdrag är bland annat att hantera bygglov, tillsyn av olovlig byggnation och rådgivning till invånare och näringsliv. Vi arbetar med att förenkla för alla utan att göra avkall på rättssäkerheten. Ökad digitalisering och förbättring är en självklar del av arbetet. På byggenheten är vi 12 personer, med olika professioner.

ARBETSUPPGIFTER
En bygglovsadministratör har ansvaret för den administrativa hanteringen i bygglovsprocessen och utgör en viktig del i huvudprocessen när våra kommuninvånare och företagare söker bygglov.

Som bygglovsadministratör arbetar du bland annat med att registrera handlingar, skicka ut handlingar till sökandes grannar och expediera bygglovsbeslut. Du kommer även att arbeta med förändrings- och utvecklingsarbete inom enheten. Bygglovsadministratören utgör är ett viktigt stöd till enhetens handläggare, svarar på frågor från allmänheten och hanterar post.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har kvalificerad yrkesutbildning eller eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten, till exempel utbildning inom offentlig förvaltning. Det är meriterande om du har utbildning inom plan- och bygglagen eller förvaltningslagen.

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete. Det är meriterande om du arbetat inom administration kopplat till myndighetsutövning eller arbetat med förändrings- och utvecklingsarbete inom det administrativa området. Vi ser det som positivt om du arbetat med ärendeflöden.

Din allmänna IT-kompetens är god och du har kunskap om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. Du har också goda kunskaper i tal och skrift i svenska. Det är meriterade om du har kunskap om bygglovsprocessen och plan- och bygglagen samt erfarenhet av att arbetat i ärendehanteringssystem.

Vi söker dig som har lätt att samarbeta med andra samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt. Du är serviceinriktad och bra på att hantera olika människor. Det är viktigt att du ser utveckling och förbättring som en naturlig del av verksamheten. Du är arbetar strukturerat och är självgående. Du arbetar noggrant och prioriterar ditt arbete utifrån verksamhetens mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Enhet bygg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2022
  • Ansök senast: 25 juli 2022

Liknande jobb


27 april 2024

23 april 2024

23 april 2024