Bygglovsassistent

Bygglovsassistent

Arbetsbeskrivning

Falkenberg är en kommun med stor tillväxt vilket skapar spännande utmaningar inom samhällsplaneringen. Idag bor nästan 45 000 invånare i kommunen. I Falkenbergs kommun arbetar vi enligt visionen "Vi växer för en hållbar framtid", med fokus på hållbar tillväxt i hela kommunen.

Bygglovsavdelningen består idag av 16 engagerade och kunniga medarbetare som arbetar med bygglov, förhandsbesked, strandskyddsdispenser, inspektioner, tillsyn, bostadsanpassning och administration. Bygglovsavdelningen handlägger ca 1000 ärenden om året rörande bygglov, anmälan och tillsyn.

Med anledning av föräldraledighet söker vi nu en vikarierande bygglovsassistent. Du kommer att vara en del av bygglovsavdelningen. Vi är ett gott gäng som hjälps åt och bidrar med våra kunskaper i arbetet. Tillsammans kan vi göra kloka avvägningar mellan olika intressen och lagstiftning allt för att en rättssäker handläggning.

Nu söker vi dig som gör vår arbetsplats ännu lite bättre!





ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en driven, strukturerad och lösningsfokuserad bygglovassistent till bygglovsavdelningen.

Du förväntas ta stort eget ansvar inom ditt arbetsområde och är med och bidrar till avdelningens utvecklingsarbete och ett positivt arbetsklimat.

Du tar emot och diarieför bygglovsansökningar och anmälningar samt hanterar avdelningens post/mejl. I dina uppgifter ingår också att stötta i den dagliga ekonomihanteringen, som exempelvis kontering av fakturor och beställningar. Vi ser även att du aktivt deltar i avdelningens utvecklingsarbete i de frågor som berör administration. I uppdraget ingår att hantera och handlägga ärenden samt dokument i våra ärendesystem och övriga register som avdelningen ansvarar för. Du tar även fram statistikunderlag inför våra rapporteringar. Du förväntas ge service till allmänheten i form av upplysningar, hantera beställningar av kartor och uppdatera information till vår webbplats.



KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har erfarenhet av bygglovadministration samt mycket god IT-kunskap, bland annat om systemverktygen Raindance, Comprima, EDPVision samt Office paketet.

Då arbetet innebär mycket kontakt med bygglovsökande och andra intressenter är det av stor vikt att du är tydlig, pedagogisk och lösningsfokuserad. Du är en servicemedveten person som sätter kunden i fokus genom ett professionellt bemötande och god kommunikation. Du har lätt för att samarbeta med både arbetskamrater såväl som kunder och besitter en god organisationsförmåga, är systematisk och kommer till avslut samtidigt, som du tar ansvar för helheten och trivs med teamarbete. Du har en positiv inställning till digitalisering, nya arbetssätt och arbetsuppgifter.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mustapha Radi
0346-885415
Mikael Paulsson
0346- 885267
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Miodrag ”Miki” Gocic
0346-885416
kanslichef Henrik Lundahl

kommunchef Rolf Landholm

Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Håkan Gullberg

Kommunstyrelsens ordf Mari-Louise Wernersson

kommunchef Rolf Landholm
0346-88 61 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falkenbergs kommun
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 27 februari 2020

Besöksadress

Nygatan 34 31180 FALKENBERG
None

Postadress

None
FALKENBERG, 31180

Liknande jobb


16 maj 2024