OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Byggavdelningen, Landstingsfastigheter Jönköping
Dina arbetsuppgifter
Som byggprojektledare arbetar du med genomförandet av investeringsprojekt ”ny- och ombyggnader” inom Landstinget i Jönköpings län. Du arbetar i projektform och du leder arbetet från och med projekteringsskedet.
Arbetet bedrivs både enskilt och i grupp och passar dig som både har vana att arbeta självständigt och som tycker om att samarbeta med personer som har olika kompetenser.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid.
Din kompetens
Du har en högskoleutbildning och erfarenhet av att arbeta inom byggbranschen, gärna från entreprenadsidan. Du har kunskap om entreprenadjuridik och erfarenhet av att genomföra upphandlingar samt av att leda projekt. Som person är du utåtriktad, analytisk och har förmåga att se helhet och samband.
De närmaste åren har Landstingsfastigheter flera stora projekt som ska genomföras både i Eksjö och Värnamo. Tjänsten är placerad i Jönköping men omfattar arbete i hela länet varför körkort är ett krav.
Frågor och ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta byggnadschef Tomas Calmviken, 036-32 51 76, eller fastighetsdirektör Erik Pålsson, 036-32 51 60.
Välkommen att söka jobbet via länken nedan. Sista ansökningsdag är den 23 september.
Landstingsfastigheter förvaltar
570 000 kvm totalt i egna lokaler och cirka 112 000 kvm i externt hyrda lokaler. Vi ansvarar för ett kostnadseffektivt och professionellt ägande och byggande för Landstingets verksamheter. Våra hyresgäster är länets sjukhus, vårdcentraler, folktandvård, skolor mm. Budgetomslutningen är 600 miljoner kronor samt byggnadsinvesteringar på cirka 270 miljoner kronor för 2013.
Landstingsfastigheter är ISO-certifierade enligt 14001.
Läs mer om oss på: www.lj.se/landstingsfastigheter