OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gunnared i nordöstra Göteborg är en ung, mångkulturell och framtidsinriktad stadsdel med ca 22 000 invånare och runt 1800 anställda. Stadsdelsförvaltningen driver verksamheter inom förskola, grundskola, fritid, kultur, individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och funktionshindrade. ARBETSUPPGIFTER Utredningsenheten inom funktionshinder i Gunnared består av handläggare samt administration inom funktionshinderverksamheten. Inom enheten finns det en grupp om fyra byråass/byråsekreterare som arbetar med sedvanliga personaladministrativa uppgifter. Arbetsuppgifterna är dessutom att bistå enhetscheferna i ekonomifrågor, kontakter med assistansanordnare, avgiftsberäkning samt andra administrativa arbetsuppgifter. Under hösten 2008 står vi inför att införa Göteborgs Stads nya personaladministrativa system Personec vilket kommer att vara en viktig del av vårt arbete under den närmaste tiden. KVALIFIKATIONER Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaen bedömer lämplig för tjänsten Erfarenhet av arbete med ekonomi och fakturahantering Goda IT-kunskaper i Göteborgs Stads system, Horisont, Personec, Treserva mfl God förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift Du skall ha en uttalad god servicekänsla och ha lätt för att samarbeta med människor Du skall kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ Du skall som person vara flexibel, nytänkande och vilja delta i verksamhetens utvecklingsarbete. Du skall tycka det är stimulerande att arbeta med problemlösning.