OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vi söker nu omgående en CAD-administratör till vår kund inom fordonsindustrin i Umeå.
Arbetsuppgifter
I rollen som CAD-administratör fungerar du som en projektledare där du dagligen arbetar proaktivt i både nybyggnations- och förvaltningsprojekt. Ditt uppdrag att uppdatera utrymningsplaner samt kontorslayouter, hantera fastighetsrelaterat material till och från kunder samt att ansvara för systemförvaltning och administration av användare i olika CAD-system. Du kommer att ha en nära dialog med arkitekter och konstruktörer och du bör därför vara van vid olika typer av arbetssätt.
En mindre del av tjänsten är att ansvara för att serviceleveransen till kundens egen personal fungerar. Det kan t.ex. handla om beställningar, konferensservice, flytt- eller receptionstjänster.
Formell kompetens
Du har utbildning inom bygg eller byggteknik och är nu sugen på nya utmaningar i arbetslivet. Har du arbetslivserfarenhet inom området är det mycket meriterande. Vidare ser vi gärna att du har dokumenterad erfarenhet från arbete med ritningar och ritteknik när det gäller mark, byggnader, kartor och installationer. Extra meriterande är kunskaper i Autodesk Architecture eller Conisio/Hyperdoc. Då en stor del av tjänster innebär att ansvara och leda projekt är även erfarenhet av projektstyrning en stor fördel.
Personliga egenskaper
För att passa i rollen som CAD-administratör tror vi att du är en god kommunikatör som har lätt för att samarbeta med andra människor oavsett funktion, nivå eller tjänst. Du drivs av att ständigt utvecklas i din yrkesroll och vill dagligen arbeta systematiskt för att säkerställa både dina egna och kundens högt satta mål. Du gillar att driva igenom förbättringar på arbetsplatsen och stimuleras av utmaningar och situationer där du får användning av din initiativförmåga.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning på heltid i Umeå. Uppdraget startar i slutet av september och löper på minst ett år.
Tillträdesdag
Slutet av september.
Information
Vi ser gärna att du söker tjänsten med CV och ett personligt brev där du berättar mer om dig själv. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag passerat. Välkommen med din ansökan redan idag!
Vid frågor gällande tjänsten kontakta Mikael Höglund, mikael.hoglund@lernia.se eller Anette Humby, anette.humby@lernia.se.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail, du ansöker via lernia.se.
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Humby
Elin Stålbjörk
Jonas Jonsson
Elin Almqvist
0722541737
Marie Ålund
Mikael Höglund
Mikael Höglund
0722541824
Anette Humby
072-2541728
Anette Humby
072-2541745
Sara Fredman