CAD-ritare/ teknisk handläggare till PSK Syd AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget

PSK Syd utför ritningsrevideringar och inmätningar. Vårt egenutvecklade, webbaserade verktyg för dokument- och ärendehantering används av oljebolagen i Sverige. Vi erbjuder konsult- och projektledartjänster där vi hjälper kunderna med allt från utredningar och felanmälningar till totala uppritningar med bl.a. yttre VA och alla nödvändiga myndighetskontakter för bygglov

Arbetsuppgifter

PSK Syd erbjuder nu ett utmanande och omväxlande arbete som CAD-ritare/Teknisk Handläggare vilket du gör som intern konsult. Tjänsten är bred och du kommer arbeta med 2D-rintningar i AutoCAD samt agera konsultativt i olika ärenden hos våra kunder. Du kommer att skapa, förbättra och driva processer samt producera material åt kunder. Arbetet innebär mycket kontakter såväl internt som externt.
Arbetet är fritt och du har möjlighet att påverka inriktningen men det krävs ett starkt driv och beslutsamhet för att lyckas på bästa sätt.


Din bakgrund

Du har en god teknisk förståelse och en administrativ förmåga. Du har arbetat i, eller varit i kontakt med att rita i CAD, gärna AutoCAD. Du har kunskap kring bygg- och myndighetsbeslut och har en förståelse för processerna kring detta. Du har tidigare arbetat med tekniska frågor och är van vid att driva och förbättra processer såsom exempelvis bygglovsprocesser.
Meriterande är:
Tidigare erfarenhet från konsultbranschen
Erfarenhet av att arbeta i en service orienterad verksamhet
Erfarenheter av AutoCAD serien
Branscherfarenhet från petroleum eller bygg- och anläggning


Personliga egenskaper

Vi söker dig som på ett bra sätt kan sätta dig in i olika tekniska frågor, kan arbeta självständigt och är service minded. Som person är du driven, kreativ och gillar att ta egna initiativ. Du är lyhörd och ställer de frågor som krävs för att nå framgång i arbetet. Du är en lagspelare som är offensiv i ditt tillvägagångsätt och ser vad det är som behövs göras. Du prioriterar på rätt sätt och ser till att processer slutförs. Du arbetar strukturerat och givetvis är du noggrann i det du gör.

Det viktigaste är att du som person har rätt inställning och en långsiktig ambition med ditt yrkeskunnande.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/heltid.
Denna rekrytering utgår från ett långsiktigt behov och vår ambition är att du ska bli vår kollega för lång tid framöver. Inledningsvis blir du anställd hos Lernia Bemanning AB och jobbar som uthyrd konsult men vi räknar med att du övergår i en anställning direkt hos PSK Syd AB efter en tid.

Tillträdesdag

Planerat tillträde i januari eller efter överenskommelse

Information

Lernia Bemanning har ansvaret för rekryteringen. Du söker tjänsten via www.lernia.se
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut och vi ser därför att du ansöker så fort som möjligt.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Sandqvist på 0722-54 11 25 eller via e-post på peter.sandqvist@lernia.se.

Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mimmi Nilsson

Mimmi Nilsson
0722-54 11 63
Peter Sandqvist

Chanette Svensson

Peter Sandqvist
0722-54 11 25
Björn Kamf

Lina Nilsson Sjöholm
072-254 33 71
Lina Nilsson Sjöholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Helsingborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 5 januari 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Helsingborg
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Helsingborg, 25452

Liknande jobb


Site Engineer

16 april 2024