Case Manager/ Rehabkoordinator

Case Manager/ Rehabkoordinator

Arbetsbeskrivning

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY

Läs mer på www.feelgood.

Feelgood växer och vi behöver därför förstärka vårt team med en rehabkoordinator/case manager på vår enhet i Marievik.

Vår vision är Sveriges friskaste kunder.

På vår enhet finns idag ca 20 medarbetare som arbetar i team mot våra kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö, rehabilitering och hälsoutveckling. Vi sitter i ljusa fräscha lokaler i centrala Stockholm.

Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap.

Arbetet som rehabkoordinator/case manager/företagssköterska

Som Case Manager koordinerar du rehabiliteringsinsatser utifrån våra kunders rehabiliteringsstrategier. Genom olika bedömningsverktyg arbetar du med att tidigt fånga upp risker och ohälsa i arbetet, stötta chef och HR samt ge förslag på åtgärder i rehabiliteringsfrågor. Du stöttar chefer i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Du har en tät dialog med kunden vilket skapar möjlighet till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet.

Du har ett nära tvärfunktionellt samarbete med övriga kollegor i teamet; läkare, psykolog, fysioterapeut/ergonom, hälsoutvecklare samt arbetsmiljöingenjör.

Eftersom vi är en grupp kollegor finns det även möjlighet att fördjupa sitt arbete mot ett eller flera andra områden, så som arbete med till exempel hälsoundersökningar, vaccinationer, utbildningar eller mottagningsarbete.

Erfarenhet och utbildning Vi söker dig med erfarenhet och intresse av arbetslivsinriktad rehabilitering.
Kunskap inom företagshälsovård värderas högt, likaså erfarenhet inom försäljning eller arbete med kundrelationer. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska samt känner dig bekväm att arbeta med flera IT-system.

Vi ser gärna att du är legitimerad sjuksköterska/företagssköterska. Om inte, så har du annan erfarenhet av att arbeta med rehabilitering. Du är förtrogen med försäkringsmedicin, kanske arbetar du på försäkringskassan med rehabiliteringsärenden.

Personliga egenskaper
Du är kundorienterad och affärsmässig. Du trivs med att arbeta i grupp och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov. Du har mycket god kommunikationsförmåga och är flytande i tal och skrift på svenska och engelska.

Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid, men viss deltid kan diskuteras.

Har du frågor

Kontakta konsultchef Susanne Holster, susanne.holster@feelgood.se

Sista ansökningsdatum

Vi intervjuar fortlöpande med sista ansökningsdatum 2022-05-13

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Feelgood Företagshälsa
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 13 maj 2022

Liknande jobb


27 februari 2023

17 februari 2023

Är du vår nya Samordnare?

Är du vår nya Samordnare?

13 februari 2023