Case Manager till Stöd och behandling i Nacka kommun

Case Manager till Stöd och behandling i Nacka kommun

Arbetsbeskrivning

Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Ambitionen uppnås genom att Nacka ska vara bland de 10 procent bästa i kommunala jämförelser och kommunens verksamheter ska vara bland de 25 procent mest kostnadseffektiva kommunerna i landet per område. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.



Har du erfarenhet av arbete med människor med komplex livssituation? Är du dessutom nyfiken, driven och ansvarsfull? Skicka då in din ansökan redan idag!


Arbetsbeskrivning
Som Case Manager kommer du arbeta med målgruppen vuxna genom bistånd från myndigheten och i en servicefunktion.

Servicefunktionen innebär att kund eller anhörig själv kan ansöka och få snabbare väg-och rådgivning. Ditt uppdrag är att säkerställa att målgruppens behov blir tillgodosedd och att individanpassa stödet. Du kommer arbeta utifrån metoden ”Shared decision making” där relationsskapande och nätverksbyggande egenskaper krävs. Biståndsfunktionen arbetar på uppdrag från sociala omsorgsprocessen (STJ) vilket ställer krav på att kunna arbeta inkluderande och målinriktat. Du av en tre Case Manager som är samlokaliserade med Beroendemottagningen och MiniMaria i Sickla.



Vi erbjuder dig
Hos oss erbjuds du ett meningsfullt arbete med möjlighet till utveckling. Du kommer att ingå i ett team med engagerade och erfarna kollegor. Nacka kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. För dig som medarbetare erbjuder vi därför förmåner i form av konkurrenskraftig lön, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Läs gärna mer på: https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/.


Din bakgrund
Vi söker en engagerad och erfaren medarbetare. Vi vill att du ska kunna arbeta med att möta upp vuxna och deras anhöriga för att erbjuda stöd som kan bidra till en positiv förändring. För att kunna axla rollen ser vi att du har:

- Socionomexamen eller annan likvärdig akademisk grundutbildning.
- Erfarenhet av att arbeta med samsjuklighet eller annan komplex livsproblematik.
- Arbetat utifrån metoderna MI, MET, CRA, SIP (meriterande).
- Utbildning inom föräldrar/anhörigstöd (meriterande).
- Körkort.

Som person är du serviceinriktad samt mål- och resultatorienterad. Eftersom behovet hos kunderna styr arbetet, krävs det att du är självständig och har en hög förmåga att prioritera samt planera din arbetstid. Du har också lätt för att effektivt samarbeta med andra yrkeskategorier och uttrycker dig väl i svenska språket, både i tal och skrift. Därtill ser vi att du är lösningsfokuserad, kan ställa om din planering och växla tempo.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din vilja till att bidra till verksamhetens utveckling.


Om oss
Case Manager är en del av verksamheten Stöd och Behandling och ingår i affärsområdet Familj och Arbete inom Nacka kommun. Inom verksamheten arbetar flera professioner förenat för att erbjuda Nackas barn, unga, vuxna och familjer tidiga insatser (både med och utan biståndsbeslut) för att förebygga större problem. Läs gärna om vår verksamhet på: https://www.nacka.se/valfard-samhallsservice/stod-och-behandling/.

Organisationen är i ständig förändring och nya uppdrag i kommunen kan innebära nya arbetsuppgifter för medarbetarna.

Till hösten flyttar vi in i nya fräscha lokaler i hälsohuset i Sickla köpcentrum.


Utdrag från belastningsregistret
I enlighet med Nacka Socialnämndens beslut krävs ett utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning inom Välfärd samhällsservice. Gå in på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och använd blankett 442.7. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget då handläggningstiderna kan vara långa.


Om anställningen
• Tillsvidareanställning, heltid 100 %.
• Tjänstgöring dagtid, mån-fre med flexibilitet för att kunna arbeta under kvällstid.
• Tillträde till hösten enligt överenskommelse.


Rekryteringsprocessen
Intervjuer kommer att ske i början på augusti pga. semester.

Välkommen med in ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Välfärd Samhällsservice ansvarar för kommunens produktion av välfärdstjänster och driver bland annat särskilda boenden för äldre och personer med särskilda behov, dagliga verksamheter, fritidsgårdar, musikskola och kulturhus. Totalt har vi drygt fyrtio enheter inom fyra affärsområden med 1400 medarbetare och tillsammans omsätter vi cirka 600 miljoner kronor. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Sammanfattning

Liknande jobb


Socialsekreterare - barn och familj vikariat

16 maj 2024

16 maj 2024