Category Manager

Category Manager

Arbetsbeskrivning

Transdev Sverige söker en Category Manager

Vi söker en Category Manager till vår Inköpsfunktion med placering på huvudkontoret i Bromma.

Transdev befinner sig på en spännande tillväxtresa och vi söker dig som vill vara med och utveckla vår inköpsfunktion till ett strategiskt inköpsteam och en erkänd affärspartner.

Om rollen

Som Category Manager erbjuder vi dig stimulerande arbetsuppgifter i form av eget ansvar för utpekade inköpskategorier och nära kontakt med våra trafikområden inom persontrafik; Buss, Tåg, Båt och Kommersiell trafik. Du kommer att koordinera, leda och utveckla din kategori samt aktivt delta i utvecklingen av inköpsprocesser och upphandlings/anbudsprocesser. Du kommer att ha ett ansvar för upphandlingskategorier där du kommer leda upphandlingsaktiviteter i nära samarbete med intressenter inom organisationen.

Vi söker dig som vill bidra med ett kommersiellt sinne och nytänkande för att stärka upp och utveckla vår företagsövergripande inköpsorganisation som idag består av totalt sex medarbetare som är verksamma inom inköp eller fastighet

Du kommer ha din placering på huvudkontoret i Bromma och rapporterar till Transdevs Inköpschef.

På Transdev har vi en hybrid arbetsplats vilket innebär att du kan varav din arbetstid mellan att arbeta på kontoret och arbeta på distans.

Arbetsuppgifter

I din roll kommer du ansvar för bland annat:

- Hantera verksamhetens löpande behov av stöd avseende inköpstjänster
- Driva och hantera taktiska inköp genom RFI/RFP/RFQ-processer
- Driva och hantera leverantörsrelationer med strategiska och föredragna leverantörer
- Skapa förutsättningar för vårt operativa inköp inom affärsområdena genom att arbeta med processförbättring och implementering av avtal
- Identifiera och lansera nya inköpsprojekt.
- Delta i vårt anbudsarbete för att vinna nya trafikavtal.
- Leda tvärfunktionella projekt och hantera relationer med key stakeholders och leverantörer
- Ansvara för förhandlingar med leverantörer och uppföljning av avtal och leveranser
- Utföra kostnadsanalys och benchmarking
- Mät och övervaka prestanda inom din kategori


Din bakgrund

För att lyckas i rollen tror vi du har utbildning från högskola/universitet eller utbildning från yrkeshögskola inom något av områdena inköp, ekonomi, teknisk eller juridik. Du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete och har erfarenhet att driva och leda upphandlingar och förhandlingar samt en gedigen erfarenhet att projektleda tvärfunktionella team.

Om du har erfarenhet från persontransportbranschen ser vi det som meriterande men välkomnar sökande som vill bidra med erfarenheter av inköpsarbetet från andra branscher.

Dina egenskaper

Du är självgående och trivs i en roll där du bidrar till verksamheten genom att visa det värde som inköpsorganisationen tillför i projekt och i samarbete med våra olika affärsområden. Du är prestigelös och har stor förmåga att utifrån givna krav och tydliga personliga målsättningar självständigt planera, prioritera och organisera arbetet. Du kan snabbt sätta dig in i och hantera olika frågeställningar och utmaningar. Kommunikationsförmåga och analytiskt sinne är viktiga egenskaper för jobbet och resor inom Sverige förekommer.

Om Transdev

Transdev Sverige AB (www.transdev.se) med drygt 5 500 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/), som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 17 länder. Varje dag möjliggör våra 83 000 medarbetare mer än 10 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över.

Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken.

Mer om tjänsten och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6-månaders provanställning.

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som mångfald skapar och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Har Du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig för rekryteringen, Susanna Ask HR Business Partner, susanna.ask@transdev.se, tel. 08-629 50 22.

Du ansöker via vårt rekryteringssystem senast den 20 mars.

Välkommen med din ansökan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transdev
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Liknande jobb


Inköpare

Inköpare

11 juni 2024

Taktisk Inköpare

Taktisk Inköpare

11 juni 2024