Centralt verksamhetsstöd upphandling, leverantör och avtalshantering

Centralt verksamhetsstöd upphandling, leverantör och avtalshantering

Arbetsbeskrivning

Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.

Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.

ARBETSUPPGIFTER
Tycker du att det är roligt med utveckling, etablering och förvaltning av digitala tjänster inom inköpsområdet? Har du erfarenhet från att arbeta med e-handel eller inköpssystem? Trivs du i en roll där du är spindeln i nätet och håller i kontakterna med såväl användare som leverantör? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Från och med 2023 tar Inköp och upphandling över ansvaret som tjänsteleverantör för digitala tjänster inom inköpsområdet i Göteborgs stad. I samband med detta flyttar systemförvaltare för Visma Proceedo över till oss från Intraservice.

Till enheten Gemensam inköpsprocess och digitala tjänster söker vi nu en systemförvaltare för att arbeta som centralt verksamhetsstöd för stadens förvaltningar och bolag. Tjänsten är tvådelad. Inledningsvis kommer du att arbeta med stadens IT-stöd för inköp och fakturahantering (Visma Proceedo), ca 70% av tiden och resterande 30% med IT-stödet för uppföljning av inköp.

I arbetet med stadens IT-stöd för inköp och fakturahantering (Visma Proceedo), ingår ex;

• ansluta leverantörer till Proceedo och anpassa/utveckla avropsmodeller för våra stadengemensamma ramavtal, där utveckling av formulär är en stor del
• hantera externa kontakter och support för avtalsleverantörer gällande uppsättning och anslutning av ramavtal
• ge support till lokala verksamhetsstöd på stadens förvaltningar och bolag
• medverka i arbetet med att planera, prioritera och genomföra aktiviteter för förvaltning och utveckling av IT-stödet/tjänsten

I arbetet med IT-stödet/tjänsten för uppföljning av inköp (KMD-inköpsanalys) ingår ex;
• tillsammans med avdelningens inköpsanalytiker samordna uppstart och anslutning av förvaltningar och bolag till IT-stödet/tjänsten
• tillsammans med systemleverantör och avdelningens inköpsanalytiker samordna och genomföra utbildningar
• förvalta systemleverantörsavtalet och testa ny funktionalitet i samband med systemuppgraderingar
• medverka i arbetet med att planera, prioritera och genomföra aktiviteter för förvaltning och utveckling av IT-stödet/tjänsten

Enheten som du kommer arbeta på ansvarar för att leverera digitala tjänster inom inköpsområdet till hela Göteborg stad där IT-stöden tillsammans med inköpsprocesserna utgör centrala komponenter i tjänsteleveransen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med införande av IT-stöd gärna inom inköp och upphandlingsområdet. Du har erfarenhet av systemförvaltning och/eller systemadministration. Du är strukturerad och kan ta initiativ för att driva arbetsuppgifter framåt tillsammans med andra.

Kundfokus är viktigt för dig och du trivs i att jobba i en stödjande roll, service, support och samarbete är en naturlig del i ditt arbetssätt. Det är viktigt att du är pedagogisk i din kommunikation både i tal och skriftliga då du kommer att ha många kontakter både internt och externt. Då det i rollen/tjänsten ingår att informera och utbilda användare är det även bra om du känner dig bekväm med att hålla presentationer av olika format.

Du har förståelse för hur olika system samverkar med varandra för att tillgodose verksamhetens behov.

Du har en högskoleutbildning inom inköp, ekonomi, IT eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer relevant och likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med något av de på marknaden vanligt förekommande upphandlings, avtals- eller leverantörssystem så som t ex Tendsign, Kommers, etc.
Det är även meriterande om du har erfarenhet från inköp- och upphandlingsområdet inom offentlig sektor.

Det viktigaste av allt är att du som person har ett stort engagemang och viljan att lära nytt och dela med dig av dina erfarenheter så som du förstår lägger vi stor viktig i vid din personlighet.

Vi söker även centralt verksamhetsstöd inom e-handel och inköpsanalys. Kika gärna om det kan vara en tjänst för dig, referensnummer C118555.

ÖVRIGT
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! http://goteborg.se/jobbapainkopochupphandling Följ oss även gärna på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023