CFO med affärsfokus

Arbetsbeskrivning

Fler och fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar, vilket naturligtvis gör att det går bra för KitchenTime! För att fortsätta att förbättra affären söker de därför nu en CFO med affärsfokus som kan utveckla ekonomiska processer och uppföljning.
Om rollen
Några av dina viktigaste arbetsuppgifter är att optimera affären och att genom analyser vara rådgivande till VD och ledning. Du är ansvarig för alla ekonomiska processer och rutiner och uppföljning av de grundläggande flödena såsom lev- och kundreskontra, kassaflöden och lagerbokföring i alla verksamheter, både den svenska och de internationella.
I din yrkesroll har du ett affärsfokus och arbetar proaktivt. Ledningen förväntar sig att det är du som i god tid flaggar för viktiga ekonomiska och affärsmässiga åtgärder.
Rollen innebär personalansvar för ekonomiavdelningen som utöver dig i dagsläget består av två ekonomiassistenter. Som CFO ingår du i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.
I arbetsuppgifterna ingår löpande redovisning även om det inte alltid är du som genomför arbetet rent operativt. Du är även ansvarig för sammanställningar både till revisor och lönebyrå.
Vem är du?
Som person är du social och utåtriktad eftersom ditt arbete innebär många interna och externa kontakter. Hos KitchenTime råder en prestigelös kultur där alla hugger in där det behövs och det är viktigt att du trivs med det arbetssättet.
I grunden har du någon typ av ekonomisk utbildning och du har flera års arbetslivserfarenhet från ekonomiområdet där du arbetat minst tre år operativt med redovisning. Du ska även ha arbetat med analys och resultatförbättringar. KitchenTimes verksamhet är transaktionsintensiv och därför ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av liknande verksamheter. Har du erfarenhet av förvärvsprocesser och/eller lagerbokföring är även det meriterande. Erfarenhet av ledarskap är ett krav.
God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Du är en systemkunnig person och har du erfarenhet av Microsoft Navision är det meriterande.
Vårt erbjudande
Sedan starten 2013 har varje år inneburit något nytt för KitchenTime- nya marknader, nya förvärv och god tillväxt. Vi söker dig som vill fortsätta att driva förändring och som trivs i ett arbetsklimat med stor arbetsglädje.
Läs gärna mer om historien bakom KitchenTime här!
Du kan även se en film från vårt lager här!
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning.
Vårt kontor finns i trevliga centrala lokaler på Bredgränd i Uppsala.
Vid frågor om tjänsten kontakta VD Joel Falck 073-2485415.
Rekryteringen sker löpande och observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!


Om arbetsgivaren - KitchenTime
KitchenTime är en köksredskapsbutik på nätet där du hittar allt för ditt kök till bra priser. Tack vare att vi har Sveriges största sortiment av köksprodukter online med över 45 000 produkter i sortimentet kan du välja mellan massor av populära och välkända varumärken.


Vi tycker att köket är hemmets hjärta och fascineras av de underverk som kan uppstå där. Vi vill erbjuda dig fantastiska produkter som gör att du både lyckas och trivs i köket. Oavsett om du är amatör eller proffs finns något för dig, och vi hjälper dig gärna att hitta exakt vad du söker. KitchenTime finns även i Norge, Finland och Danmark, och målet är att bli den bästa köksredskapsbutiken i Norden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Andrén

Caroline Friestedt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KitchenTime
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2020
  • Ansök senast: 2 augusti 2020

Besöksadress

Smedsgränd 5A
None

Postadress

Smedsgränd 5A
Uppsala, 75320

Liknande jobb


23 april 2024

19 mars 2024

13 april 2024

EKONOMIANSVARIG

EKONOMIANSVARIG

12 april 2024