CFO till Hello There

Arbetsbeskrivning

Hello There is an award-winning game studio based in Gothenburg, Sweden. Through engaging, playful, and pedagogical games and we charge brands with emotion, offer players creative learning and empower people in organizations, globally. All in all, Hello There’s games have had several million players.

https://www.youtube.com/watch?v=qaosyIpIiXg#action=share

Nu rekryterar framgångsrika spelstudion Hello There en affärsinriktad CFO.

Hello There fortsätter att växa både i Sverige och internationellt och vill nu förstärka sin organisation med ytterligare en stjärna som vill vara med och bidra till Hello Theres tillväxtresa.

Hello There söker dig som har en entreprenöriell ådra. Du drivs av att få arbeta proaktivt och få vara med och skapa rätt affärsmöjligheter samt rätt plattform i bolaget för expansion. Du blomstrar i kreativa miljöer, har en förmåga att tänka i abstrakta banor samtidigt som du är riktigt vass på siffror och relationer.

Rollen som CFO är central i företaget och vi tror att du uppskattar att få möjlighet att påverka och driva ditt arbete självständigt.

Du ingår i ledningsteamet och rapporter till företagets VD och samarbetar med extern byrå som hanterar det löpande ekonomiarbetet i företaget.

Arbetsuppgifter

• Ansvara för den totala redovisningen i två bolag inklusive bokslut.
• Rapportera, analysera samt följa upp verksamhetens ekonomiska utfall
• Affärsstöd (upprätta ekonomiska beslutsunderlag, business case och avtal)
• Ansvarig gentemot redovisningsbyrån
• Utveckla och förbättra ekonomiska processer
• Driva och medverka i ad-hoc projekt inom bolaget
• Övriga administrativa uppgifter inom bolaget

Kvalifikationer

• Ekonomiexamen
• Minst 7 års relevant erfarenhet inom ekonomi och mycket god förståelse för hela ekonomiflödet.
• Vi ser det som en stor fördel om du har en bakgrund från revision och/eller erfarenhet som Business Controller.
• Mycket goda kunskaper i Excel och inom olika affärssystem.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i både svenska och engelska i tal och skrift.
• Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från Techbolag/ Start up/Scale up och/eller intresse för branschen.

Personliga egenskaper
Vi tror att du trivs med ansvar och att få driva utveckling. Du har en mycket god analytisk förmåga och är lösningsorienterad. Där andra ser problem ser du lösningar och möjlighet att lära dig något nytt.
Du är kommunikativ och kan presentera och kommunicera information på ett enkelt sätt. För att trivas hos Hello There behöver du vara både ödmjuk och prestigelös samtidigt som du är självgående. Noggrannhet, struktur och att kunna prioritera ser vi som en självklarhet.

Tjänsten är på 100 % och start enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i centrala Göteborg.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Hello There med PS Partner. För att söka tjänsten – registrera CV med personligt brev. Har du frågor kontakta rekryteringskonsult Elin Mankert, elin.mankert@pspartner.se +46 723 200 761 eller Lena Wadenby lena.wadenby@pspartner.se +46 723 30 60 61.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
Göteborg, 41328

Liknande jobb


19 mars 2024

13 april 2024

EKONOMIANSVARIG

EKONOMIANSVARIG

12 april 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 april 2024