CFO till skylttillverkaren HolmquistSign

Arbetsbeskrivning

HolmquistSign har tillverkat skyltar sedan 1937 och har ett unikt kunnande och stor erfarenhet av skyltdesign. Vår verksamhet grundar sig i att göra specialdesignade skyltar med kundens behov i fokus och vi utmärker oss som det mest dynamiska skyltföretaget i Sverige. Genom åren har vi tillverkat skyltar till många välkända företag & institutioner. Under det senaste året levererat kompletta skyltprogram till bland annat Östermalms Saluhall, Kulturhuset och det tyska kryssningsfartyget Hanseatic Inspiration. Vi är operativa inom Norden och Europa.

Just nu söker vi en CFO som kan driva och utveckla ekonomiarbetet framåt.

Hos oss får du en varierande och utmanande arbetsplats där flexibilitet, noggrannhet och en entreprenöriell anda är viktiga egenskaper. Vi är en trygg och stabil verksamhet och du kommer arbeta i tätt samarbete med VD & ledningsgrupp.

Som CFO på HolmquistSign kommer du:

- Ansvara för hela ekonomifunktionen i detta ingår bl.a: - Budget, prognos & ta fram nyckeltal
- Inköpsstyrning
- Investeringskalkyler
- Revision, bokföring & fakturering (delar av detta kan outsourcas)
- Löpande avstämningar




- Arbeta engagerat i ledningsgruppen - Du ska aktivt och löpande arbeta med ekonomi-styrning
- Stötta ledningsgruppen i affärsstrategiska frågor och ta en
- Leda utveckling & implementation vid förbättring av ekonomiarbetet




Övergripande är din främsta uppgift att göra företaget mer är lönsamt och hjälpa organisationen att se till: "Göra rätt saker, inte alla saker rätt".

Krav:



- 10 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi
- Ansvarat för årsredovisning & bokslut
- Suttit i en ledningsgrupp tidigare
- Utbildad ekonom på högskolenivå eller motsvarande
- Svenska & Engelska
- Datorvana - eftersom företaget arbetar med digitalisering & automation av arbetsprocesser


Vi söker dig som:

Strukturerad & självgående - Eftersom du förväntas etablera struktur i ekonomiarbetet och se till att allt flyter på

Prestigelös & flexibel - Eftersom vi är ett litet familjeföretag i grunden är det viktigt att du tycker det känns naturligt att hjälpa till där det behövs

Entreprenöriell anda - Eftersom vi söker dig som har ett driv framåt och ser det som en självklarhet att ta ansvar och ständigt utvecklar hur vi arbetar med ekonomin

Meriterande erfarenheter eller kompetenser:

- Arbetat i ett tillverkande bolag
- Drivit eget bolag
- Vidare utbildning på masternivå eller liknande
- Arbetat i affärssystem såsom: Monitor & MS business center
- Tidigare varit med i andra företags tillväxtresor


Övrigt:
Start: Januari- Februari
Placering: Kontoret i Alby Vi har ett säljkontor på Grev Turegatan 30
Möjlighet att flexibla med arbete hemma
Anställningsform: Heltid tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning
Arbetstider: Flexibla arbetstider med 40 timmar i veckan
Förmåner: Vi är anslutna till Kommunals kollektivavtal. Tjänstepension. Företagshälsovård, och massage 1 gång i månaden

Ansökan: Skicka din ansökan här! (https://jobb.tillvaxtbotkyrka.com/jobs/preview/88011a6d-4b0d-4862-a3e1-17025a11ba54)

Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Idebro
0732 333 665
Max Lauritzen
0730781671
Hampus Löwstedt
0720616131
Max Lauritzen
072-061 71 17
Saide Hanna
072-061 81 30
Hampus Löwstedt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tillväxt Botkyrka
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2021
  • Ansök senast: 20 maj 2022

Besöksadress

Munkhättevägen 45
None

Postadress

147 85 Tumba
TUMBA, 14785

Liknande jobb


23 april 2024

19 mars 2024

13 april 2024

EKONOMIANSVARIG

EKONOMIANSVARIG

12 april 2024