Chef Customer Experience, Solna

Chef Customer Experience, Solna

Arbetsbeskrivning

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering inom enheten Sales & Customer Operation, som är en del av Försäljning i PostNord Sverige.

Bli en del av vårt team
Sales & Customer Operation är en enhet inom Försäljning som ansvarar för support till PostNords kunder och säljare. Det innebär ett ansvar för Kundservice, Reklamationer, Säljadministration, Kundlösningar samt Verksamhets- och Kompetensutveckling för hela säljorganisationen. Enheten Customer Experience är nybildad och syftar till att verka tvärfunktionellt för att driva ett kundorienterat arbetssätt, en fråga högt upp på bolagsledningens agenda. Du coachar och leder ett team om sex medarbetare, som genom datadriven analys utreder och optimerar processer för att öka kundnöjdhet. Du organiserar, håller ihop, driver igenom och följer upp teamets arbete i nära relation till andra enheter inom PostNord. Med ett fullt budget-, personal- och verksamhetsansvar har du en viktig roll i arbetet med att öka kundnöjdheten för våra kunder och mottagare.

Du har vad som krävs
För att trivas i rollen behöver du ha driv och initiativförmåga samt viljan att ständigt förbättra för våra kunder. Med ett nätverkande förhållningssätt och tyngd i orden banar du väg för kundperspektivet internt, du behöver ha färdigheter att pedagogiskt kunna förmedla och presentera budskap på svenska och engelska. Du är en strateg med god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Vi ser gärna att du har arbetat med kundnära delar - helst kundupplevelse / Customer Experience - i ett större bolag tidigare. Erfarenhet av en chefsposition är meriterande, men vi välkomnar även ambitiösa naturliga ledare som inte har titeln på sitt CV ännu. Du har en relevant akademisk utbildning.

Vi levererar
Du kommer till ett ambitiöst team med goda utvecklingsmöjligheter i ett stort företag med varierad verksamhet. Vi erbjuder konkurrensmässiga löne- och anställningsvillkor. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansök
Vill du veta mer om jobbet, kontakta Ellen Engström, ansvarig rekryteringskonsult Experis, mailto:ellen.engstrom@se.experis.com..

För Fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakta-oss/facklig-kontakt/

Vi ser fram emot att höra från dig.

https://www.experis.se/swe/lediga-jobb/jobb/f9bddcc1-3676-42ec-88bf-a872d95f6612/chef-customer-experience-till-postnord-stockholm/?search=postnord

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2019 hade koncernen cirka 29 000 anställda och en omsättning på 38,3 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2020
  • Ansök senast: 9 november 2020

Besöksadress

Terminalvägen 24
None

Postadress

Terminalvägen 24
Solna, 17173

Liknande jobb