Chef Customer Service för uppdrag i Södermanland

Chef Customer Service för uppdrag i Södermanland

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Som ansvarig chef för Customer Service ska du tillsammans med dina medarbetare i teamet ansvara för att inkomna kundorder levereras till kund i rätt kvantitet, i rätt tid och i enlighet med gällande kundavtal. Du har personal- och budgetansvar och rapporterar till företagets logistikchef. Det ingår också i dina arbetsuppgifter att planera och prioritera resurser i teamet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Kundvård – Utveckla kundlogistiken gällande besparingar, förbättringar och utveckling.Lager – Ansvara för lagerläggning av produkter på externa frysta lager, löpande saldoavstämning samt inventering. Operativt ansvar för att lagerrelaterade processer hos externa lager motsvarar de krav på kvalitet som verksamheten kräver.Arbetsmiljöansvar – Systematiskt arbeta med arbetsmiljöfrågor i enlighet med gällande lagar och regler.Delta i och ansvara för projekt inom ditt ansvarsområde. Initiera förändringar på avdelningen för att nå uppsatta måI.Ha regelbunden kontakt med B2B-kunder och leverantörer. Återkommande kontakt med transportörer och lager som drivs av tredjepartslogistikföretag.Ha daglig kontakt med Operativ planering, Produktion, Terminal, Operations i Valla och Harlösa jämte Försäljningsavdelningen.

Erfarenhet och kompetens

Till uppdraget söker vi dig som har relevant utbildning på eftergymnasial nivå alternativt högskoleutbildning, exempelvis som civilekonom. Uppdraget kräver vidare 3-5 års erfarenhet av liknande roller. Ledarerfarenhet är ett måste då den huvudsakliga arbetsuppgiften innebär att leda teamet under tiden en ny chef för funktionen hinner rekryteras. Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, liksom kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet av moderna ERP-system som Infor, SAP eller motsvarande är meriterande. Vi ser även gärna att du har kunskaper i AX Dynamics och Qlikview.

Dina personliga egenskaper är värdefulla för oss. Vi ser gärna att du är en handlingskraftig person som har lätt för att inge förtroende och har god samarbetsförmåga. Vidare värdesätter vi om du har goda kommunikationskunskaper samt förmåga att självständigt driva dina arbetsuppgifter. Du är en skicklig planerare som ser till att hålla deadlines och en konstruktiv problemlösare med förmåga till långsiktigt tänkande.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ValueOne AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2021
  • Ansök senast: 17 november 2021

Besöksadress

Cylindervägen 12
None

Postadress

Cylindervägen 12
Nacka Strand, 13126

Liknande jobb


19 oktober 2021

Mio söker Platchef Slagsta

19 oktober 2021

19 oktober 2021

Service Contract Manager/Avtalsledare

Service Contract Manager/Avtalsledare

18 oktober 2021